شناسهٔ خبر: 66898043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب ۱۴۲ دستگاه ترانسفورماتور در دزفول

مدیر توزیع برق دزفول از نصب ۱۴۲ دستگاه ترانسفورماتور در یکسال اخیر در شبکه برق این شهرستان خبر داد و گفت: برای عبور از اوج مصرف بار تابستان ۳۶ دستگاه ترانسفورماتور آماده نصب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا شرف آبادی همراهی مردم برای عبور از تابستان امسال با حداقل خاموشی را ضروری دانست و گفت: خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه دزفول در تابستان سال گذشته نسبت به تابستان سال ۱۴۰۱، با همکاری شهروندان حدود ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه اوج بار برق مصرفی شهرستان در تابستان سال گذشته به ۴۰ مگاوات رسید، افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ تنها ۲ درصد رشد داشت که این نشان از همکاری مردم در مصرف بهینه از برق است.

شرف آبادی می‌گوید: مدیریت مصرف و همچنین توسعه و تقویت شبکه برق موجب شد تا خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه دزفول در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد کاهش یابد که با برنامه ریزی انجام شده تلاش مدیریت توزیع برق ادامه کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال نسبت به سال گذشته است.

مدیر توزیع برق دزفول با اشاره به اجرای طرح تشویقی وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق، ادامه داد: ۶۱ هزار مشترک کم مصرف برق در دزفول به دلیل رعایت الگوی مصرف تابستان، سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال پاداش دریافت کردند که این پاداش در قبوض برق مصرفی آنها اعمال شده است.

طرح پاداش مدیریت مصرف برق از ابتدای خرداد سال گذشته در کل کشور آغاز شد و براساس آن، مشترکان برق بر مبنای میزان مصرف امسال خود نسبت به مصرف مشابه تابستان سال قبل به سه گروهِ کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شدند.

در راستای تشویق مشترکانی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف اهمیت قائل شده و مصرف آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تابستان) کاهش داشته است، پاداش قابل توجهی پرداخت شد و برای مشترکان پرمصرف برق نیز به دلیل مصرف بیش از حد الگو (سه هزارکیلووات در هر ماهِ تابستان)، جریمه در نظر گرفته شد.

نظر شما