شناسهٔ خبر: 66897975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «کتاب سال رضوی» فراخوان داد

مشهد- ایرنا- فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «کتاب سال رضوی» روز سه‌شنبه با حضور اصحاب رسانه در مشهد و جمعی از مسوولان آستان قدس رضوی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست خبری بدین منظور گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های علمی پژوهشی ادبی و هنری خاندان امام رضا(ع)، شناسایی تجلیل و حمایت از پدیدآورندگان و تولید کنندگان آثار برتر علمی فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.

عبدالحمید طالبی افزود: جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی دارای بخش‌ اصلی، هشت محور فرعی، هشت محور بین الملل، خادمان کتاب رضوی و بخش ویژه است.

وی بیان کرد: بخش اصلی شامل سیره و معارف رضوی با محورهای حدیث و رجال، اخلاق علوم تربیتی و آموزشی، فقه و حقوق، فلسفه و کلام، روان شناسی، علوم اجتماعی، سیره، تاریخ و مردم شناسی و طب‌الرضا (ع) است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: بخش فرعی نیز شامل خاندان امام رضا(ع)، حرم و اماکن متبرکه، مشهد الرضا، مشاهیر رضوی، زیارت، نفایس و موقوفات رضوی است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «کتاب سال رضوی» فراخوان داد

مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره کتاب رضوی پایان اسفندماه است

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان اسفندماه امسال است، گفت: برگزیدگان در دهه کرامت و اردیبهشت سال آتی معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: آثار ارسالی باید در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و دستکم در ۳۲ صفحه به صورت رسمی منتشر شده باشد.

وی اظهار کرد: تالیف و تصنیف، ترجمه، شعر، فیلم نامه، داستان و رمان، کتاب دیجیتال از جمله قالبهای مورد نظر جشنواره است و ارسال چند اثر توسط پدیدآورنده و ناشر مجاز است.

دبیر اجرایی جشنواره کتاب سال رضوی هم گفت: در جشنواره سیزدهم ۴۱۰ اثر به جشنواره رسید.

مهدی قیصری نیک افزود: به جز زبان فارسی، آثاری با زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیولی و چینی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

نظر شما