شناسهٔ خبر: 67348726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترافیک خودرو در محور هراز نیمه سنگین است

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک در هر ۲ مسیر رفت و برگشت محور هراز در محدوده بایجان را در زمان حاضر نیمه سنگین اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ یدالله جهان تاب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در جاده چالوس، آزاد راه تهران شمال و همچنین فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.

وی از مسدود بودن مقطعی محور هراز و همچنین جاده چالوس به علت انجام عملیات کارگاه های جاده ای خبرداد و اظهار کرد: محور هراز در محدوده قلابن از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ۲۰ شهریورماه امسال از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روزهای دوشنبه هر هفته به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات خاکبرداری و اصلاح شیب ترانشه، از کیلومتر ۶۴.۲ تا ۶۵، مسدود بوده و تردد خودروها در طی این مدت از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان امکان‌پذیر است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: محور کندوان در محدوده تونل سه قلو و سیاه بیشه از ۳۱ خردادماه تا ۱۷ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روزهای یکشنبه هر هفته به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات رفع نواقص روشنایی تونل ها، مسدود بوده و تردد خودروها در طی این مدت از محورهای جایگزین فیروزکوه و هراز امکان پذیر است.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان‌تاب از اعمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی ۶ روزه از امروز دوشنبه تا روز شنبه آینده با هدف تسهیل در تردد خودرویی در جاده‌های ارتباطی مازندران خبرداد.

ترافیک خودرو در محور هراز نیمه سنگین است

وی محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز دوشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک
۱. چالوس:

اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک :

روز های دوشنبه و سه شنبه چهارم و پنجم ترماه جاری منوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می شود:

از ساعت ۱۱ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود.

از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد بود.

اعمال محدودیت تردد جنوب به شمال

محدودیت قطعی :

روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می شود:

از ساعت ۱۲ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود.

از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد.

از ساعت ۱۵ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال خواهد شد.

از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

تبصره : تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هفت از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

ترافیک خودرو در محور هراز نیمه سنگین است

محورهراز:

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی از روز دوشنبه چهارم تا روز شنبه ۹ تیرماه جاری به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وسیله نقلیه سنگین:
محور چالوس: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج چالوس و بالعکس ممنوع است.

محور هراز: تردد انواع تریلر همچنان در محور هراز و بالعکس ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز دوشنبه چهارم تیرماه تا ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۶ همین ماه از محور هراز و بالعکس ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۶ تیرماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم همین ماه از محور هراز ممنوع است.

نظر شما