شناسهٔ خبر: 66897872 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید و بومی سازی آنتن هیبرید مورد استفاده در نسل ۵ مخابرات

تمام مراحل طراحی و ساخت آنتن‌های هیبرید مورد استفاده در نسل ۵ مخابرات به همت فناوران داخلی انجام و بومی سازی شد.

صاحب‌خبر -

تولید و بومی سازی آنتن هیبرید مورد استفاده در نسل ۵ مخابرات
استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و مدیر طرح آنتن‌های هیبرید مورد استفاده در نسل ۵ مخابرات در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: این آنتن با قابلیت پوشش همزمان ۲ G/۳ G/۴ G/۵ G، مطابق با آخرین فناوری‌های تولیدکنندگان خارجی با تلاش فناوران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تولید و بومی سازی و نمونه اولیه آن هم اکنون در پارک فناوری پردیس نصب شده است.
هادی علی اکبریان افزود: آنتن ساخته شده علاوه بر پوشش نیاز‌های فعلی اپراتور‌های همراه در نسل‌های ۲،۳،۴ می‌تواند در نسل ۵ مخابرات سیار هم استفاده شود
وی با اشاره به اینکه با این آنتن، بخش زیادی از نیاز اپراتور‌های داخلی پوشش داده می‌شود، اضافه کرد: با بومی سازی این آنتن‌ها قیمت تمام شده در تولید انبوه به مراتب از نمونه خارجی کمتر خواهد بود.
استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه افزود:‌از جمله مهمترین دستاورد‌های تولید آنتن‌های BTS با قابلیت پوشش ۲ G،۳ G،۴ G و ۵ G، توسط فناوران این دانشگاه می‌توان به کسب دانش فنی طراحی و ساخت سایر آنتن‌های BTS مطابق با نیاز‌های اپراتورها، صرفه‌جویی ارزی با بومی‌سازی و تولید این آنتن‌های پرکاربرد در داخل کشور، ارتقای امنیت و کاهش وابستگی به تولید کنندگان خارجی در زمینه تجهیزات مخابرات سیار اشاره کرد.
وی با بیان اینکه با کسب دانش فنی و ساخت آنتن‌های BTS می‌توان بخش مهمی از زنجیره تامین تجهیزات ایستگاه مخابرات سیار را تامین کرد، گفت: تاکنون نیاز‌های صنعت اپراتور‌های همراه ارزبری بالایی داشته و تا به حال بخش‌های کمی از آن بومی سازی شده است که می‌توان با بهره‌برداری از این محصول تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. همچنین خروجی این طرح به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

نظر شما