شناسهٔ خبر: 66895406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعطای جایزه معتبر «کامستک» به استاد دانشگاه صنعتی شریف

جایزه COMSTECH برای «دستاورد تمام عمر در ریاضیات» امسال به سعید اکبری استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

 

اعطای جایزه معتبر «کامستک» به استاد دانشگاه صنعتی شریفبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طبق اعلام کمیته داوری همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی جایزه معتبر COMSTECH، امسال برای "دستاورد تمام عمر در ریاضیات" به سعید اکبری استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تعلق گرفت.

موسسه COMSTECH هر ساله جایزه‌ای را به‌عنوان دستاورد تمام عمر در علوم پایه (ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی) برای پژوهشگران برجسته کشورهای اسلامی که دارای مقالات فاخر تاثیرگذار می‌باشند در نظر گرفته است.

این جایزه دو سالانه است؛ یک دوره به رشته‌های (ریاضیات و فیزیک) و یک دوره به رشته‌های (شیمی و زیست‌شناسی) اهدا می‌شود، یعنی هر 4 سال یک‌بار به ریاضیدانان برجسته و تراز اول کشورهای اسلامی اعطا می‌شود، که امسال این جایزه در رشته ریاضیات به سعید اکبری، تعلق گرفت.

کمیته داوری این جایزه متشکل از برجسته‌ترین دانشمندان بین‌المللی مربوط به آن شاخه می‌باشد. مبلغ این جایزه 8000 دلار است که در کنار لوح تقدیر که به امضای رئیس جمهور پاکستان(ریاست COMSTECH) رسیده است، اهدا می‌شود.

گفتنی است این جایزه از طریق بنیاد جایزه مصطفی(ص) در اختیار دانشمندان برجسته ایرانی قرار خواهد گرفت.

نظر شما