شناسهٔ خبر: 66895273 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید عضو شورا برای تدبیراندیشی درباره اجاره نشینی در پایتخت

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورا از مجلس و دولت جدید خواست معضل اجاره‌نشینی را جدی ببینند.

صاحب‌خبر -

تاکید عضو شورا بر تدبیراندیشی برای رفع معضل اجاره نشینی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورا ، از مجلس و دولت جدید خواست معضل اجاره‌نشینی را جدی ببینند.

مهدی اقراریان افزود: وارد فصل جابجایی منازل شده ایم و براساس آخرین آمار نیمی از جمعیت تهران مستأجر هستند، اما هیچ برنامه مؤثری در مدیریت بازار اجاره نشینی وجود ندارد و یکی از مهمترین چالش‌های نیمی از جمعیت پایتخت معضل اجاره نشینی است که امیدواریم تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین از آشفتگی مدیریتی در شهرداری منطقه یک و خشک شدن تعمدی درختان در این منطقه انتقاد کرد و گفت: پای درختان سیمان می‌ریزند و درختان را خشک می‌کنند. اینکه ساختمان در حال ساخت چگونه مجوز گرفته نیز جای سوال دارد که مطرح خواهم کرد.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به ساخت سازه‌ای زیر یکی از پل‌های بزرگراه شهید صیاد شیرازی گفت: فروشگاهی ایجاد شده که جای پارک نیز برای آن وجود ندارد نباید شهرداری برای منافع کوتاه مدت و به هر قیمتی چنین اقدامی انجام دهد باید در این زمینه فکر اساسی کرد.

تاکید عضو شورا بر تدبیراندیشی برای رفع معضل اجاره نشینی در پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و چهلمین جلسه شورا بااشاره به تهیه و ارائه دستورالعمل نحوه انتخاب و عزل مدیران محلات توسط شهرداری گفت: یکی از ارکان مدیریت محله، نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است که باید توسط ستاد مشارکت‌های محله‌ای انجام شود.

ناصر امانی افزود: در آخرین جلسه دستورالعمل دبیرخانه نیز نهایی شده و قرار است رئیس شورا آن را ابلاغ کند. عضو شورا گفت:اخیراً دبیرخانه ابلاغی را انجام داده که تا ۱۸ خرداد بیشتر قرارداد مدیران محله تمدید نشود و هرکسی حاضر نشد قرارداد را امضا کند، فردی دیگر جایگزین او شود.

ناصر امانی افزود: در این شرایط که انتخابات را نیز پیش رو داریم چنین موضوعی پذیرفتنی نیست و باید روند جدیدی در برخورد با مردم و مشارکت محله‌ای داشته باشیم از دیروز نگرانی بین مدیران محلات شکل گرفته که تکلیف آنها و نظام نامه چه می‌شود ما از شهرداری می‌خواهیم تحمل کنند تا دستورالعمل‌ها ابلاغ شود.

تاکید عضو شورا بر تدبیراندیشی برای رفع معضل اجاره نشینی در پایتخت

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در نشست شورا تاکیدکرد: باید تصمیمات در ستاد مشارکت‌های محله‌ای با احتیاط گرفته شود که زندگی افراد آسیب نبیند.

احمد علوی در دویست و چهلمین جلسه شورا با بیان اینکه عده‌ای ۱۰ تا ۱۵ سال در سرای محلات زحمت کشیده اند، افزود: فارغ از نگاه‌ها می‌طلبد تصمیمات در ستاد مشارکت‌های محله‌ای با احتیاط گرفته شود که زندگی افراد آسیب نبیند.

وی افزود:اگر دوستان نگران دخالت شورا در اجرا هستند ما نیز نگرانیم که شهرداری در سیاست گذاری ورود کرده و تصمیم گیری کند باید اجازه دهند که شورا سیاست گذاری‌های خود را انجام دهد.

تاکید عضو شورا بر تدبیراندیشی برای رفع معضل اجاره نشینی در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست شورا بر ضرورت ورود سازمان جنگل‌داری به موضوع آفت‌زدگی در بوستان‌ها تاکید کرد و گفت: سازمان جنگل‌داری باید به موضوع بوستان چیتگر و لویزان ورود و از آفت‌زدگی در بوستان‌ها به ویژه بوستان چیتگر جلوگیری کند.

مهدی پیرهادی افزود: شهرداری نیز موارد را پیگیری و به شورا اعلام کند و اگر لازم باشد ما از دادستانی موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر نیاز به اصلاح افراد باشد مراجع باید در این خصوص اقدام کنند.

تاکید عضو شورا بر تدبیراندیشی برای رفع معضل اجاره نشینی در پایتخت

نایب رئیس شورای شهر تهران هم در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورا درباره اخبار منتشره از قطع درختان در تهران در فضای مجازی گفت: در چند ماه اخیر خبری را امپراتوری رسانه‌ای غرب و دوستان غافل مبنی بر قطع شدن درختان بوستان قیطریه منتشر کرده اند که با واکنش محیط زیست که اعلام کرده هیچ درختی قطع نشده مشخص است نشان داده که چه فضایی برای تضعیف خادمان مردم در شهر تهران ایجاد شده است و چه مواردی به دروغ منتشر شده است.

پرویز سروری با بیان اینکه بنا به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌های تهران در این مدت صرفا در سال گذشته یک میلیون و ۳۳۰ اصله درخت میلیون درخت و کلا دو نیم میلیون درخت در این دوره مدیریت شهری کاشته شده و ۱۰۱ بوستان احداث شده است، گفت: همچنین ۳۳ و ۵۰۰ هزار باغ در این دوره شناسنامه دار شده است.

سروری گفت: شورا و شهرداری تهران کارنامه موفقی در این زمینه داشته اند و ۴۷۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز اضافه شده است، اما عده‌ای در کمین نشسته اند و با دروغ پردازی‌های بی مایه تلاش می‌کنند واقعیت‌ها به گوش مردم نرسد.

نظر شما