شناسهٔ خبر: 66895264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کی‌یف: مذاکرات برای اعزام مربیان نظامی فرانسه به اوکراین ادامه دارد

ایرنا

اوکراین از ادعای اولیه خود درباره اینکه بزودی مربیان نظامی فرانسه وارد این کشور می‌شوند عقب نشینی و اعلام کرد که مذاکرات با پاریس و متحدانش درباره این مساله هنوز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شبکه خبری فرانس ۲۴ نوشت: وزارت دفاع اوکراین به دنبال اظهارات الکساندر سیرسکی فرمانده کل ارتش این کشور درباره این که اولین گروه از مربی های نظامی فرانسه به زودی وارد کی یف می شوند، «توضیحاتی» را ارائه داد.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: ما فعلا در حال مذاکره با فرانسه و سایر کشورها درباره اعزام مربی های نظامی هستیم.

در این بیانیه آمده است که «اقدامات داخلی در خصوص اسناد مربوطه در این زمینه آغاز شده است تا از هدر رفتن زمان برای انجام هماهنگی های لازم برای مسائل اداری، به محض اتخاذ تصمیمات مربوط به اعزام مربی جلوگیری شود.

سیرسکی پیشتر ادعا کرده بود که «اسنادی را امضا کردم که اجازه می دهد به زودی اولین مربی های فرانسوی از مراکز آموزشی ما بازدیدکنند و با زیرساخت ها و پرسنل این مراکز آشنا شوند».

اظهارات فرمانده ارشد اوکراینی بعد از آن مطرح شد که وی به همراه رستم اومروف وزیر دفاع اوکراین در یک تماس ویدئویی با سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه حضور یافتند.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده که مساله اعزام مربی های نظامی در حال بررسی است اما هنوز تایید نهایی نشده است.

این وزارتخانه افزود: آموزش اوکراینی ها در خاک این کشور بخشی از پروژه ای است ک از زمان کنفرانس حمایت از اوکراین که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) آن را برگزار کرد، در حال بررسی است.

در این بیانیه آمده است: مانند همه پروژه‌هایی که در این باره مورد بحث قرار گرفته است، مساله اعزام مربی های نظامی همچنین به‌ویژه به منظور درک نیازهای دقیق اوکراینی ها، در دست بررسی است.

فرانس ۲۴ افزود: پاریس به طور رسمی پرسنل نظامی لازم برای کمک یا آموزش نیروهای اوکراینی در اوکراین را ندارد.

مکرون بارها در مورد استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین اظهار نظر کرده است که با خشم مسکو و نگرانی متحدان غربی فرانسه مواجه شده است.

نظر شما