شناسهٔ خبر: 67992297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای حافظ صلح روسیه پس از ۳۲ سال از فرودگاه ایروان خارج شدند

مسکو- ایرنا- خبرگزاری ریانووستی گزارش داد: نیروهای حافظ صلح روسیه، فرودگاه زوارتنوتس ایروان را پس از ۳۲ سال ترک کردند و در آیینی رسمی، بازرسی و حفاظت از این مرز هوایی به طرف ارمنی واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این رسانه روس، سرلشگر رومن گولوبیتسکی رئیس بخش مرزبانی سرویس فدرال امنیت روسیه در ارمنستان و ادگار هونانیان فرمانده نیروهای گارد مرزی سرویس امنیت ملی ارمنستان، در این آیین، پروتکل انتقال بازرسی مرزی و حفاظت از مرز هوایی زوارتنوتس به ایروان را امضا کردند.

مرزبانان روسی پس از ۳۲ سال از فرودگاه ایروان خارج شدند

ماکسیم سلزنف کاردار روسیه در ارمنستان در این آیین گفت: مرزبانان روسیه در تمام این سال‌ها به طور شایسته به مأموریت خود عمل و تجارب، دانش و مهارت‌های خود را منتقل کردند.
ادگار هونانیان فرمانده نیروهای گارد مرزی ارمنستان نیز دوره ۳۲ ساله خدمت مشترک مرزبانان این کشور و روسیه را نشان از مشارکت نزدیک، تعامل و کار مستمر در تامین امنیت مرزی دو کشور خواند.


در اواسط ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲)، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که ایروان طرف روسی را در مورد تصمیم به انجام مستقل کنترل مرزی در فرودگاه زوارتنوتس ایروان از اول اوت ۲۰۲۴ (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) مطلع کرده است. ارمنستان همچنین از طرف روسی خواست تا نیروهای مرزی را از فرودگاه زوارتنوتس ایروان خارج کند.

به گزارش منابع خبری،‌ مرزبانان روسی به موجب موافقت‌نامه سال ۱۹۹۲ دو کشور در این فرودگاه مستقر بودند.

نظر شما