شناسهٔ خبر: 66895199 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

میوه و تره‌ بار رو به ارزانی است / اعلام قیمت انواع نوبرانه‌های بهاری

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو و کاهش قیمت آنها خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه خبر داد و گفت: امسال میوه‌های نوبرانه مانند گوجه سبز، زردآلو، هلو، شلیل و گیلاس زودتر از سال‌های دیگر به بازار آمده و تا کمتر از دو هفته آینده به عرضه انبوه می‌رسد و قیمت آنها رو به کاهش است.  

وی افزود: حجم عرضه میوه‌های نوبرانه در سال جاری بالاست و این سبب تعدیل قیمت و افزایش تقاضای آنها می‌شود تا جایی که حتی در تشریفات و مراسم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند به کاهش تقاضا برای میوه‌های رسمی مانند سیب و پرتقال در فصل بهار بینجامد. 

کارگر در ادامه از کشف آخرین قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار عمده‌فروشی تهران خبر داد و در تشریح قیمت انواع میوه‌های فصل گفت: در حال حاضر قیمت گوجه سبز در بازار عمده‌فروشی تهران بر حسب کیفیت در سه رده ۴۰ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و نرخ توت فرنگی ۵۰ هزار تومان، ۱۱۰ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان در هر کیلو است. میانگین قیمت انواع موز نیز ۶۰ هزار تومان، ۷۰ هزار تومان و ۸۰ هزار تومان در هر کیلو برآورد شده است. 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین از کاهش متوسط قیمت انواع پیاز شیراز در کیفیت‌های گوناگون به ۲۰ هزار تومان و پیاز دزفول به ۱۵۰۰۰ هزار تومان در میدان عمده‌فروشی تهران خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: قیمت هویج که در هفته‌های گذشته به دلیل بارندگی جنوب تا ۳۰ هزار تومان بالا رفته بود به طور متوسط به ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافته است. 

همچنین به گزارش ایلنا سازمان میوه و تره بار تهران قیمت انواع میوه‌های نوبرانه را در میادین این سازمان در هر کیلو به این شرح اعلام کرده است: زردآلود ۸۵۰۰۰ تومان، هلو ۵۲۰۰۰ تومان، گیلاس ۶۵۰۰۰ تومان و شاتوت ۶۰۰۰۰ تومان. 

انتهای پیام/

نظر شما