شناسهٔ خبر: 66891906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وضعیت اورژانسی فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج

عیسی فتحی

فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج که در حاشیه جاده دسترسی بیمارستان جاری می شود و با رودخانه بشار هم‌مسیر می‌شود، مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

این فاضلاب از کنار پارک ساحلی به رودخانه بشار وارد می‌شود و بلافاصله پس از ورود،  آلودگی و کدری را در سطح آب ایجاد می کند. احتمال نفوذ آب فاضلاب به چاه‌های منطقه و  آبیاری چمن‌ها و فضای سبز پارک ساحلی از این چاه‌ها و آب رودخانه موجب شد در این گزارش وضعیت پیگیری و لزوم رفع این مسئله را از مسئولان جویا شویم.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود

۲ بار معرفی بیمارستان امام سجاد بعنوان متخلف محیط زیستی به مراجع قضایی

«اسلام جاودان خرد»، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار در خصوص وضعیت آلایندگی فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج گفت: این بیمارستان از سال ۱۴۰۲ تا کنون دو بار به مراجع قضایی معرفی شده است و آخرین وضعیت آلاینده بودن آن به بازرسی کل استان و معاون پیشگیری دادسرای یاسوج گزارش شده ضمن آنکه موضوع به وزارت بهداشت نیز منعکس شده و این بیمارستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در سه فصل بهار، پاییز و زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ در لیست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت، افزود: مطابق با مصوبه کارگروه مدیریت پسماند قرار بود که پسماند بیمارستان امام سجاد یاسوج همزمان با پل چهارم بشار به تصفیه خانه این شهر متصل شود اما متاسفانه تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

جاودان خرد اظهارکرد: صنایع استان بصورت ماهانه در دو بخش پسماند و پساب پایش می شوند و طی بازدیدهای بهار ۱۴۰۳بیمارستان امام سجاد یاسوج دو بار اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گزارشی مکتوب از وضعیت آلایندگی بیمارستان به معاون پیشگیری از جرم و حقوق عامه دادسرای یاسوج و نیز بازرس کل استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده ضمن آنکه تا کنون ۲ بار در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

جاودان خرد عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور به پیوست مستندات ارسالی استان با وزارت بهداشت مکاتبه و آلاینده بودن این بیمارستان را به وزارت بهداشت گزارش کرده است.

وی بیان کرد: سلامتی مردم تعارف پذیر نیست و محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت دوره‌ای، ماهانه و فصلی صنایع استان را پایش می کند و در برخورد با صنایع آلاینده هیچ گونه مماشات و تعارفی ندارد.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود

در صورت خریداری اشتراک آماده همکاری با بیمارستان امام سجاد هستیم

همچنین «محمد صالح پاراد»، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: بیمارستان امام سجاد یاسوج باید اشتراک فاضلاب خریداری کند و در این صورت ما جهت همکاری و رفع این مشکل آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج مکاتباتی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان انجام داده‌ایم، افزود: چون فاضلاب بیمارستان عفونی است باید پیش تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج آماده و ایجاد شود.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود

وضعیت فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج پذیرفتنی نیست

همچنین« سید عیسی حسنی»، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) عفونی نیست اما چون به رودخانه بشار می ریزد و آب رودخانه در ارتباط با انسان است و در فضای سبز و بوستانهای شهر  نیز مورد استفاده قرار می گیرد، بر اکوسیستم منطقه تاثیرگذار خواهد بود لذا لازم است که مسئولان امر در این خصوص توجه داشته باشند.

وی افزود: به عنوان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری وظیفه داریم که از هرگونه اتفاق ناخوشایندی برای مردم پیشگیری کنیم، این وضعیتی که فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج دارد پذیرفتنی نیست ولی صرفا بیمارستان مقصر نیست چراکه جاده ای که فاضلاب باید از آن عبور کند بصورت دقیق مشخص نیست.باید کار خوبی در این زمینه انجام شود وسایر دستگاهها باید برای رفع این مشکل همکاری و کمک کنند.

حسنی اظهارکرد: برای حل مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج باید کارگروهی با حضور معاون عمرانی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری یاسوج، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، محیط زیست، مرکز بهداشت و بیمارستان تشکیل شود و در این خصوص چاره اندیشی اساسی شود. بیمارستان مکلف است که فاضلاب را تا بیرون و محدوده‌ای که مشخص شده انتقال دهد و آب و فاضلاب به راحتی می توان این فاضلاب را از طریق پل چهارم بشار به فاضلاب شهری متصل کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد آماده همکاری جهت رفع موانع برای برطرف شدن این مشکل است.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود

برای رفع مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج شرکت آب و فاضلاب عملا پای کار بیاید

همچنین «حسین عبدیان»، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: فاضلاب همه بیمارستانهای دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از کلرزدایی و بی خطرسازی به بیرون از بیمارستان هدایت می شود. در رابطه با فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج مشکل اساسی داریم، در گذشته جلسه ای برگزار شده و طی صورت جلسه‌ای وظایف هر دستگاه مشخص شد.

وی افزود: قرار شد فاضلاب عفونی بیمارستان بی خطر شده و به بیرون انتقال داده شود که بیمارستان این کار را انجام داد و همچنین  مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان تا پل چهارم را لوله گذاری کند که اقدامات لازم را انجام دادیم و همچنین آب و فاضلاب باید پس از تکمیل پل چهارم بشار از این طریق فاضلاب بیمارستان امام سجاد را به شبکه فاضلاب شهری متصل کند اما تاکنون شرکت آب و فاضلاب عملا این کار را انجام نداده است.

وی اظهارکرد: در صورتی که شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را در خصوص فاضلاب بیمارستان انجام دهد و پای کار بیاید، آماده خرید اشتراک فاضلاب برای بیمارستان هستیم.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود

مشکل چندین ساله فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج

«یونس حاتمی پور»، رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: مشکل فاضلاب این بیمارستان از زمان تاسیس تاکنون وجود دارد، فاضلاب این بیمارستان پس از تصفیه و بی‌خطرسازی رها می شود.

وی افزود: با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با دستگاه ها و اداراتی که در این زمینه برای حل این مشکل نقش دارند، تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم که انتظار داریم همه دستگاه های متولی و مربوطه از جمله استانداری، علوم پزشکی، محیط زیست، دادگستری و آب و فاضلاب طی نشستی یک بار برای همیشه این مشکل را رفع کنند.

حاتمی با بیان اینکه بیمارستان امام سجاد یاسوج مقصر این وضعیت فاضلاب نیست و به وظیفه خود عمل کرده است، اظهارکرد: حتی مسیر عبور خط انتقال فاضلاب از طریق پل چهارم و اتصال به شبکه فاضلاب شهر نیز مشخص و آماده شده که نیازمند همکاری و عزم جدی در این خصوص است.

مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج چگونه حل می‌شود


انتهای پیام

نظر شما