شناسهٔ خبر: 66890698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روز ۲۳۵ طوفان‌الاقصی|حمله جدید اسرائیل به آوارگان در رفح

منابع بیمارستانی اعلام کرد کردند که در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه، بیش از ۲۰ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم اسرائیل در روز 235 جنگ علیه نوار غزه، علی‌رغم کشتار یک روز پیش در غرب شهر رفح که 45 شهید و نزدیک به 300 زخمی به‌جای گذاشت، از بامداد امروز سه‌شنبه مناطق مختلف غزه از جمله شهر رفح را بمباران کردند که مراکز بیمارستانی مانند بیمارستان اندونزی یکی از این اهداف بود که در این حمله آسیب دید.

شورای امنیت سازمان ملل امروز سه‌شنبه به‌درخواست الجزایر یک جلسه مشورتی اضطراری درباره کشتار رفح پشت درهای بسته برگزار می‌کند. این جلسه بعد از  جلسه دادگاه لاهه علیه مقامات رژیم اسرائیل بخشی از حرکت مخالفت با جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در مجامع بین‌المللی است.

همزمان با این حرکت، تظاهرات ضدحکومتی به‌ویژه علیه اقدامات نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهرهای فلسطین اشغالی ادامه داشت و مخالفان ضمن تجمع شبانه خواستار تداوم این اعتراضات برای امروز نیز شدند.

مهمترین تحولات روز 235 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

************************************************************

بیش از 20 شهید در دومین حمله رژیم اسرائیل به چادرهای فلسطینیان

منابع بیمارستانی اعلام کرد کردند که در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه، بیش از 20 نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

این حمله در منطقه «مواصی» رفح واقع در جنوب نوار غزه روی داد.

 

حزب الله: نظامیان اسرائیل را هدف قرار دادیم

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که بعد از ظهر امروز سه شنبه محل استقرار نظامیان رژیم اسرائیل در اطراف سایت نظامی السماقه در بلندی‌های کفرشوبای اشغالی لبنان را با توپخانه هدف قرار دهد.

 

اسقاط کوادکوپتر ارتش اسرائیل در شمال غزه

 سرایا القدس اعلام کرد که کوادکوپتر جاسوسی ارتش رژیم اسرائیل از نوع مافیک پرو را توانسته است در شمال نوار غزه از کار انداخته و آن را به دست بگیرد.

 

روز سخت دیپماسی برای صهیونیست‌ها/ ایرلند: برای فلسطین، سفیر تعیین می‌کنیم

نخست وزیر ایرلند نیز بعد از اقدام اسپانیا در به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین اعلام کرد که به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و دوبلین به زودی سفیری را برای فلسطین تعیین خواهد کرد.

 ایرلند همچنین اعلام کرد که با به زودی روابط دیپلماتیک با فلسطین را شروع خواهد کرد.

 

مغربی‌ها خواستار لغو روابط کشورشان با رژیم اسرائیل شدند

 شهروندان مغرب امروز سه شنبه طی تجمعی ضد صهیونیستی در شهر طنجه شعار «ما خواهان لغو عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم»، سر دادند.

مغرب به همره امارات، بحرین و سودان طی سال های گذشته روابط خود با رژیم اسرائیل را عادی سازی کردند.

 

اسپانیا: به اهانت‌های اسرائیل پاسخ خواهیم داد

وزیر امور خارجه اسپانیا امروز سه شنبه بعد از اعلام رسمی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد که همبستگی کامل خود را با دیوان دادگستری بین‌المللی اعلام می‌کنیم و تصمیمات و احکام این دادگاه باید اجرا شود.

وی گفت اسپانیا همراه با ایرلند و نروژ اهانت‌های "اسرائیل" را پاسخ خواهد داد.

 

کامبوج: ما از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه کامبوج همزمان با اعلام رسمی اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، گفت: ما از راه حل دو دولتی و تشکیل دولت های فلسطینی در مرزهای 1967 حمایت می کنیم.

 

بازداشت 22 فلسطینی دیگر در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته، 22 فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کرد تا آمار کل بازداشت شدگان از هفتم اکتبر تا کنون به 8 هزار و 910 نفر افزایش یابد.

 

ازسرگیری بمباران مناطق مختلف شمال نوار غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق مختلف در شمال نوار غزه را بمباران کردند.
ارتش رژیم اشغالگر مدعی پیشروی چهار تیپ از نظامیانش به سمت مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه شده است.

 

هشدار مجدد سازمان بهداشت جهانی درباره اوضاع فاجعه بار نوار غزه

مدیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: بستن مرزهای رفح، کمبود سوخت و کمکها منجر به محدود شدن توان ما برای حمایت از نظام سلامت در نوار غزه شده است.
با ادامه تشدید خشونت(تجاوزات رژیم صهیونیستی) در رفح، حدود یک میلیون آواره بار دیگر به دنبال امنیت از دست رفته هستند.

درخواست عراق برای تحریم جهانی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه عراق با محکوم کردن تجاوزات و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار تحمیل تحریمهای بین المللی علیه این رژیم متجاوز و نیز دخالت بازدارنده بین المللی برای متوقف کردن این جنایات شد.

تظاهرات در بارسلونا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

شهر بارسلونا در اسپانیا شاهد برگزاری  تظاهرات مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه جنایت هولناک اخیر در رفح در جنوب نوار  غزه بود، شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف جنگ نسل کشی در غزه شدند.

جنگ در شمال فلسطین به 86 شهرک و روستای صهیونیست‌نشین خسارت زده است

شبکه 12 رژیم اسرئیل به نقل از وزارت جنگ رژیم اسرائیل گزارش داد که 930 مورد به ساختمان‌ها در 86 شهرک در الجلیل شمالی و غربی آسیب وارد شده است و شماری از این مسئولان به وزارت جنگ صهیونیست‌ها گفته ‌اند که در برخی از شهرک‌ها خسارت به قدری است که ساکنان تا یک سال هم نمی‌توانند به منازل خود برگردند.

حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات

ارتش متجاوز صهیونیستی، بار دیگر اردوگاه النصیرات در نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه تورنتو کانادا
حامیان فلسطین در دانشگاه تورنتو کانادا به مدت 25 روز است که در این دانشگاه در ادامه اعتراضات در همبستگی با مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اردو زده‌اند.

به آتش کشیدن کنسولگری رژیم اسرائیل در استانبول

شب گذشته در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح، مردم استانبول به تجمع در مقابل مختلف این شهر پرداختند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.
معترضان همچنین با حضور در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول اقدام به آتش زدن این بنا کردند.

حزب الله 3000 موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک کرده است

رسانه های رژیم اسرائیل گزارش دادند که حزب الله در طول نزدیک به هشت ماه 3 هزار فروند انواع موشک از جمله موشک‌های‌ ضدتانک و نفربر و راکت به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده‌اند.

تظاهرات ضدصهیونیستی در پاریس

حامیان مردم فلسطین در اعتراض به جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و جنایت‌های این رژیم در حق غیرنظامیان که 36 هزار شهید برجای گذاشته، امروز سه شنبه تجمع کردند.

تشییع جنازه سرباز مصر

مصری‌ها امروز سه شنبه در مراسم تشییع عبدالله رمضان شمری، نیروی مرزبانی مصر که دیروز دوشنبه در درگیری و تبادل آتش با نظامیان رژیم اسرائیل در نزدیکی گذرگاه رفح کشته شد، شرکت کردند.
ارتش مصر دیروز بعد از این حادثه گفت که دو تن از نیروهایش نیز زخمی شده است. ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد که در این باره تحقیق خواهد کرد.

چین: عمیقا از عملیات اسرائیل در رفح نگرانیم

وزارت خارجه چین اعلام کرد: نگرانی عمیق خود را از عملیات اسرائیل(تجاوزات وحشیانه) در رفح ابراز می‌کنیم.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم اسرائیل برای چندمین با طی امروز صبح از فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

هیئت آمریکایی طی روزهای آینده به قاهره می‌رود

روزنامه «الاخبار» لبنان امروز سه شنبه گزارش داد قرار است طی روزهای آینده یک هیئت آمریکایی وارد قاهره شود و درباره سازوکار بازگشایی گذرگاه رفح گفتگو کند.

قرار است این هیئت به تل‌آویو هم سفر کند و با مقامات صهیونیست در این ارتباط دیدار داشته باشد.

شلیک 3 موشک ضدتانک از لبنان به سمت صهیونیست‌ها

ارتش رژیم اسرائیل تأیید کرد که سه فروند موشک ضدتانک هدایت شونده از سمت اراضی لبنان به شهرک صهیونیست نشین «شتولا» واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

ارتش صهیونیستی مدعی شده است که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با موشک‌های هدایت‌شونده و گلوله‌های توپخانه به سایت نظامی ارتش صهیونیستی در «رامیه» و نیز تجهیزات و موقعیت نظامیان آن حمله کرده و این حملات دقیق بوده است.

صهیونیست‌ها باوجود ناکامی همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یکی از مقامات تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی اذعان کرد: نقطه اختلاف در مورد معامله مبادله اسرا همچنان موضوع پایان جنگ است.

یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین خروج نیروهای اشغالگر از غزه و توقف کامل جنگ است.

اسرائیل هیوم نیز از فراخوان معترضین برای شرکت در تظاهرات روز سه‌شنبه در فلسطین اشغالی خبر داد و از آنها خواسته شده است که با مسدود کردن مسیرها و ایجاد  ترافیک در خیابان‌های تل‌آویو، حیفا و الجلیل مخالفت خود را در قبال اهمال مقامات صهیونیستی در خصوص انجام مبادله اسرا اعلام کنند.

حملات رژیم صهیونیستی به غرب رفح/ هدف قرارگرفتن بیمارستان اندونزی

منابع خبری در نوار غزه، از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به محله تل‌السلطان در غرب شهر رفح خبر دادند. شبکه الجزیره گزارش داد که طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در محله تل‌السلطان هدف توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی و بیماران درپی بمباران شدید در کلینیک تل‌السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح در محاصره قرار گرفته‌اند. آمبولانس‌ها برای رسیدن به منازلی که در معرض بمباران اسرائیل در این منطقه قرار گرفته‌اند با مشکل مواجه هستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که رفح با حملات توپخانه‌ای و هوایی گسترده اسرائیل به غرب این شهر شب بسیار سختی را پشت‌سر گذاشت. الجزیره همچنین گزارش داد که  پیکر یک فلسطینی که در پی بمباران رژیم صهیونیستی در غرب شهر رفح  به شهادت رسیده بود به بیمارستان الهلال امارات منتقل شد.

همچنین در جریان حمله توپخانه‌ای گسترده رژیم صهیونیستی به محله تل‌السلطان یک ساختمان مسکونی و نیز مناطق کشاورزی دچار حریق شد.

شورای امنیت درباره جنایت رفح تشکیل جلسه می‌دهد

منابع دیپلماتیک بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کردند: شورای امنیت سازمان ملل امروز یک جلسه مشورتی اضطراری درباره کشتار رفح پشت درهای بسته برگزار می‌کند.

به‌گفته این منابع، این جلسه به‌درخواست کشور الجزایر برگزار می‌شود.

حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مرکز غزه

منابع خبری از حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج، شمال اردوگاه النصیرات و دو منطقه المغرافه و الزهرا در مرکز نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه دو نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

اردوگاه المغازی و دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله توپخانه‌ای شدید اسرائیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما