شناسهٔ خبر: 66890511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شب سخت در رفح؛ بمباران مجدد اسرائیل علیه چادرهای آوارگان | آمار شهدا

در میان تداوم محکومیت جهانی برای کشتار یکشنبه شب اشغالگران در رفح و هدف قرار دادن آوارگان در اردوگاهی در نزدیکی منطقه تل السلطان در غرب رفح در جنوب نوار غزه، ارتش اشغالگر بامداد سه‌شنبه بار دیگر بمباران این منطقه را از سرگرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه گلوله باران چادرهای آوارگان و محله تل السلطان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

در حمله قبلی که منزلی در شمال شهر رفح را هدف قرار داد، هفت فلسطینی نیز شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند و اجساد شهدا و تعدادی از مجروحان به درمانگاه تل السلطان منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره از آوارگی ده‌ها خانواده فلسطینی در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: آمبولانس‌ها برای امداد رسانی به مجروحان محبوس شده در منازل بمباران شده در منطقه غربی رفح با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این حملات طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در غرب رفح را نیز هدف قرار داد و خبرنگار الجزیره از حضور تیم‌های پزشکی و بیماران گرفتار شده در اثر بمباران شدید داخل کلینیک تل السلطان و بیمارستان خبر داد.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که در پی تلاش خودروهای صهیونیست برای نفوذ به این منطقه، درگیری در اطراف میدان زعرب در غرب شهر رفح تلفاتی داشته است.

نوار غزه در شب گذشته نیز شاهد بمباران‌های شدید و مستمر اشغالگران بود، به‌ویژه شهر رفح شب بسیار سختی را سپری کرد، زیرا در معرض اهداف شدید و مستمر قرار داشت.

به تایید خبرنگار المیادین، با ادامه بمباران‌های توپخانه‌ای و هوایی، تیراندازی و انفجار که منجر به مجروح شدن و محاصره تعداد زیادی از خانواده‌ها شد، بمباران اشغالگران در رفح در طول شب و به ویژه در بخش غربی آن ادامه داشت.

شلیک‌ها از یک کوادکوپتر اسرائیلی، اطراف بیمارستان اماراتی در غرب رفح را هدف قرار داد، در حالی که گلوله‌های توپخانه‌ای بسیار شدید خبرنگاران حاضر در منطقه و شهروندانی را که قصد فرار از محل را داشتند، هدف قرار دادند.

در همین حال، اشغالگران به روی تمام افرادی که در جنوب و غرب رفح حرکت می‌کردند، به ویژه از منطقه الطیاره به سمت شرق، تا اطراف زعرب، خیابان قدس، خیابان امتداد زعرب، خیابان الزر، محله طباسی، بریکه، زعرب، فوگو، حجازی، بانک فلسطین، کلانتری و خیابان اول تیراندازی کردند.

هواپیماهای کوادکوپتر به اطراف دوربرگردان زعرب، همچنین در غرب شهر، آتش گشودند و گلوله‌های توپخانه به خانه‌های شهروندان در آن منطقه شلیک شدند. در عین حال خودروهای اسرائیلی به طور تصادفی آتش و گلوله‌ها را در این منطقه شلیک می‌کردند.

در ادامه گزارش المیادین آمده است نیروهای اشغالگر به قبرستان زعرب یورش بردند و در آنجا دست به نبش قبر زدند. بسیاری از خانواده‌ها در منطقه زعرب و اطراف آن در محاصره بودند، در حالی که در میان وجود شهدا و مجروحان در چندین خانه هیچ‌کس برای نجات آنها نمی‌توانست خود را به محل برساند.

همچنین توپخانه اشغالگران محله تل السلطان را با ده‌ها گلوله هدف قرار داد و ۲ گلوله نیز به سمت ۲ خانه در منطقه محله سعودی شلیک شد.

هواپیماهای اشغالگران همچنین به روی آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی در نزدیکی ایستگاه پلیس تل السلطان همزمان با گلوله باران‌های توپخانه‌ای که بیمارستان صحرایی اندونزی را هدف قرار داد، آتش گشودند.

نیروهای صهیونیست بر بالای درمانگاه تل السلطان که کادر پزشکی را در آنجا به همراه بیش از ۷۰ آواره محاصره کرده بودند، گلوله و بمب پرتاب کردند.

اشغالگران همچنین چادرهای آوارگان را در دروازه «پادگان آژانس» در تل السلطان هدف قرار دادند که منجر به تعدادی شهید شد. در نتیجه گلوله باران شدید توپخانه که محله را هدف قرار داده بود، در ساختمان مسکونی ابومرقه و گلخانه‌های کشاورزی مجاور آتش سوزی رخ داد.

نظر شما