شناسهٔ خبر: 66891823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

روز ۲۳۵ طوفان الاقصی| جولان پهپادهای عراق در آسمان ایلات

تداوم حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از جمله شهر رفح و هدف قرار دادن مراکز غیر نظامی، تصمیم شورای امنیت برای برگزاری نشستی با پیرامون غزه به درخواست الجزایر و حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی از مهمترین تحولات روز ۲۳۵ طوفان است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم اسرائیل در روز 235 جنگ علیه نوار غزه، علی رغم کشتار یک روز پیش در غرب شهر رفح که 45 شهید و نزدیک به 300 زخمی برجای گذاشت، از بامداد امروز سه شنبه مناطق مختلف غزه از جمله شهر رفح را بمباران کردند که مراکز بیمارستانی مانند بیمارستان اندونزی یکی از این اهداف بود که در این حمله آسیب دید.

شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه به درخواست الجزایر یک جلسه مشورتی اضطراری درباره کشتار رفح پشت درهای بسته برگزار می‌کند. این جلسه بعد از  جلسه دادگاه لاهه علیه مقامات رژیم اسرائیل بخشی از حرکت مخالفت با جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در مجامع بین المللی است.

همزمان با این حرکت، تظاهرات ضد حکومتی به ویژه علیه اقدامات نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهرهای فلسطین اشغالی ادامه داشت و مخالفان ضمن تجمع شبانه خواستار تداوم این اعتراضات برای امروز نیز شدند.

مهمترین تحولات روز 235 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

صهیونیست‌ها باوجود ناکامی همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یکی از مقامات تیم مذاکره کننده اسرائیلی اذعان کرد که نقطه اختلاف در مورد معامله مبادله اسرا همچنان موضوع پایان جنگ است.

یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین خروج نیروهای اشغالگر از غزه و توقف کامل جنگ است.

اسرائیل هیوم نیز از فراخوان معترضین برای شرکت در تظاهرات روز سه شنبه در فلسطین اشغالی خبر داد و از آنها خواسته شده که با مسدود کردن مسیرها و ایجاد  ترافیک در خیابان های تل آویو، حیفا و الجلیل مخالفت خود را در قبال اهمال مقامات صهیونیستی در خصوص انجام مبادله اسرا اعلام کنند.

حملات رژیم صهیونیستی به غرب رفح/ هدف قرار گرفتن بیمارستان اندونزی

منابع خبری در نوار غزه، از حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به محله تل السلطان در غرب شهر رفح خبر داد. شبکه الجزیره گزارش داد که طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در محله تل السلطان هدف توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی و بیماران درپی  بمباران شدید در کلینیک تل السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح در محاصره قرار گرفته‌اند. آمبولانس‌ها برای رسیدن به منازلی که در معرض بمباران اسرائیل در این منطقه قرار گرفته‌اند با مشکل مواجه هستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که رفح با حملات توپخانه‌ای و هوایی گسترده اسرائیل به غرب این شهر شب بسیار سختی را پشت سرگذاشت. الجزیره همچنین گزارش داد که  پیکر یک فلسطینی که در پی بمباران رژیم صهیونیستی در غرب شهر رفح  به شهادت رسیده بود به بیمارستان الهلال امارات منتقل شد.

همچنین در جریان حمله توپخانه ای گسترده رژیم صهیونیستی به محله تل السلطان یک ساختمان مسکونی و نیز مناطق کشاورزی دچار حریق شد.

 شورای امنیت درباره جنایت رفح تشکیل جلسه می‌دهد

منابع دیپلماتیک بامداد امروز سه شنبه اعلام کردند: شورای امنیت سازمان ملل امروز یک جلسه مشورتی اضطراری درباره کشتار رفح پشت درهای بسته برگزار می کند.

به گفته این منابع، این جلسه به درخواست کشور الجزایر برگزار می‌شود.

حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مرکز غزه

منابع خبری از حملات توپخانه ای شدید رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج، شمال اردوگاه النصیرات و دو منطقه المغرافه و الزهرا در مرکز نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه دو نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

اردوگاه المغازی و دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله توپخانه ای شدید اسرائیل قرار گرفت.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما