شناسهٔ خبر: 66890342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

حمایت کابینه بحرین از عادی‌سازی روابط تهران-منامه

سایت انتخاب

کابینه بحرین ضمن استقبال از اظهارات شاه این کشور درباره عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که منامه در پی روابط عادی، دیپماتیک، تجاری و فرهنگی با کشورهای همسایه است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

کابینه بحرین ضمن استقبال از اظهارات شاه این کشور درباره عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که منامه در پی روابط عادی، دیپماتیک، تجاری و فرهنگی با کشور‌های همسایه است.
 
کابینه بحرین امروز دوشنبه از اظهارات حمد بن عیسی آل خلیفه شاه این کشور درباره عادی‌سازی روابط تهران-منامه استقبال کرد.
 
وبگاه خبری «مرآة البحرین» گزارش داد، کابینه بحرین با تأکید بر اهمیت و نتایج مذاکرات رسمی شاه این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، تصریح کرد، بحرین به دنبال حسن همجواری و حفظ روابط عادی، دیپماتیک، تجاری و فرهنگی با کشور‌های همسایه است.
 
این نهاد بحرینی با تأکید بر نقش توافقات و یادداشت‌های تفاهمی که آل خلیفه با پوتین امضا کرد، گفت که این توافقات به تقویت همکاری‌های دوجانبه منجر خواهد شد.
 
شاه بحرین سوم خرداد ماه جاری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با اشاره به رفع مشکلات میان تهران و منامه از عادی‌سازی روابط میان دو طرف حمایت کرد.
 
شاه بحرین که در چارچوب یک سفر رسمی، روز چهارشنبه وارد مسکو شده بود، با پوتین دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به از بین رفتن مشکلات میان دو طرف تصریح کرد که کشورش از عادی‌سازی روابط با ایران حمایت می‌کند.
 
وی افزود: ما با ایران مشکل داشتیم، اما اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهد عادی‌سازی روابط با ایران را به تعویق بیاندازد. پوتین نیز تاکید کرد که مواضع روسیه و بحرین در خصوص بسیاری از پرونده‌های جاری به یکدیگر نزدیک است.

نظر شما