شناسهٔ خبر: 66887935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حمایت کابینه بحرین از اظهارات شاه این کشور درباره روابط با ایران

کابینه بحرین روز دوشنبه از اظهارات حمد بن عیسی آل خلیفه شاه این کشور درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای مرآة البحرین، کابینه بحرین در جلسه روز دوشنبه از اظهارات حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استقبال کرد که در آن شاه بحرین تاکید کرده بود که به دنبال حسن همجواری و حفظ روابط عادی، دیپماتیک، تجاری و فرهنگی با کشورهای همسایه است.

کابینه بحرین با تأکید بر نقش توافقات و یادداشت‌های تفاهمی که آل خلیفه با پوتین امضا کرد، گفت که این توافقات به تقویت همکاری‌های دوجانبه منجر خواهد شد.

پیش تر عبدالنبی سلمان نائب رئیس پارلمان بحرین، گفته بود: تمایل به از سرگیری روابط بین منامه و تهران در دولت و پارلمان بحرین با واکنش مثبتی مواجه شده و پارلمان بحرین بیانیه مثبتی را در این زمینه صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، پادشاه بحرین روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است و دلیلی برای تاخیر در این امر نیست.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» در مسکو، افزود: ما قبلاً با ایران مشکلاتی داشتیم اما اکنون این مشکلات وجود ندارد، از این رو دلیلی برای به تعویق انداختن عادی سازی روابط با ایران وجود ندارد.

پادشاه بحرین در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بین کشورهای عربی بر سر لزوم برگزاری کنفرانس صلح برای حل مسائل خاورمیانه توافق نظر کامل وجود دارد و روسیه اولین کشوری است که ما برای حمایت از برگزاری این کنفرانس، موضوع را با آن مطرح کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما