شناسهٔ خبر: 66889973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۳۵۰ ورزشکار دارای بیماری خاص و پیوند اعضا در زنجان

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار خاص در استان فعالیت ورزشی دارند که از این تعداد ۲۵ نفر عضو تیم ملی هستند.

صاحب‌خبر -

فعالیت 350 ورزشکار دارای بیماری‌ خاص و پیوند اعضا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، طهماسبی گفت: تعداد ورزشکاران ملی پوش طی ۲ دوره ریاست هیئت ورزشی از پنج به ۲۵ و تعداد ورزشکاران نیز در این مدت از ۴۴ نفر به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت این بیماران در حوزه ورزش به سلامت جسمی و روحی آن ها کمک بسزایی می‌کند، گفت: یکی از رویکرد‌های مهم این هیئت ورزشی استعدادیابی و شناسایی بیماران خاص برای مشارکت فعالانه در حوزه ورزش است و این مهم امسال با جدیت پیگیری می‌شود.


رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان ادامه داد: بیماران خاص ۶ گروه دیابت، دیالیز، ام اس، هموفیلی، تالاسمی و پیوند اعضا را شامل می‌شود که در ۲۰ رشته ورزشی و تحت نظر پزشک می‌توانند فعالیت کنند.


طهماسبی گفت: یکی دیگر از رویکرد‌های این هیئت، شناسایی بیماران خاص در گروه های مذکور با کمک انجمن‌های خیرین است که در پیشبرد برنامه‌ها کمک بسزایی می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود بیماری منعی برای ورزش کردن نیست، افزود: ورزشکاران تحت پوشش این هیات سال گذشته در ۱۵ رویداد ورزشی شرکت و کاپ سوم قهرمانی کشور را نیز از آن خود کردند.

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان ادامه داد: این هیئت ورزشی سال گذشته در ارزیابی ۲۶ شاخص صورت گرفته مقام دوم کشوری را کسب کرد.

نظر شما