شناسهٔ خبر: 66880071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۰ بیمار خاص زنجان در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۵۰ بیمار خاص در استان فعالیت ورزشی دارند که از این تعداد ۲۵ نفر عضو تیم ملی هستند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۲ دوره ریاست هیات ورزشی اقدامات متعددی انجام گرفته است، افزود: تعداد ورزشکاران ملی پوش از پنج به ۲۵ و تعداد ورزشکاران نیز از ۴۴ نفر به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت این بیماران در حوزه ورزش به سلامت جسمی و روحی آنان کمک بسزایی می‌کند، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم این هیات ورزشی استعدادیابی و شناسایی بیماران خاص برای مشارکت فعالانه در حوزه ورزش است و این مهم طی سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: بیماران خاص ۶ گروه دیابت، دیالیز، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه و پیوند اعضا را شامل می شود که در ۲۰ رشته ورزشی و تحت نظر پزشک می توانند فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردهای این هیات، شناسایی بیماران خاص در ۶ گروه یاد شده با کمک انجمن های خیرین است که در پیشبرد برنامه ها کمک بسزایی می‌کند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان گفت: هم اکنون بستر لازم برای حضور بیماران خاص در فعالیت های ورزشی فراهم شده است و در صورتی که این امکان نیز مهیا نباشد، می‌توانند طبق تفاهم نامه منعقده با هیات ورزش های همگانی استان در ایستگاه های ورزش صحبگاهی و عصرگاهی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود بیماری منعی برای ورزش کردن نیست، اضافه کرد: ورزشکاران تحت پوشش این هیات سال گذشته در ۱۵ رویداد ورزشی شرکت همچنین کاپ سوم قهرمانی کشور را نیز از آن خود کردند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان تصریح کرد: این هیات ورزشی سال گذشته در ارزیابی ۲۶ شاخص صورت گرفته مقام دوم کشوری را کسب کرد.

نظر شما