شناسهٔ خبر: 66889962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاک‌آیین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جایگاه آقای رئیسی در منطقه جایگاه برجسته‌ای بود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نگاه به شرق و همسایگان از محور‌های مهمی بود که آقای رئیسی به آنها اهمیت داد.

صاحب‌خبر -

پاک‌آیین کارشناس بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ویژگی‌های شهید رئیسی اظهار کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ایشان همه چیز گفته شده و ما در جایگاهی نیستیم که درباره شهید رئیسی صحبت کنیم، اما به نظر من ایشان اخلاص ویژه‌ای داشت.

پاک‌آیین افزود: روحیه خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز ایشان بود و تا حدی که می‌دانم برای خدمت به مردم هر اقدامی که می‌توانست را انجام می‌داد.

وی ادامه داد:‌ آقای رئیسی در عرصه روابط خارجه دولت از حامیان جبهه مقاومت بود. بحث تقویت این محور و نگاه به شرق و همسایگان از  محور‌های مهمی بود که ایشان به آنها اهمیت می‌داد.

پاک آیین تاکید کرد:‌ آقای رئیسی ارتباط نزدیکی با روسای‌جمهور در کشور‌های همسایه و دوست ایجاد کرده بود و تماس‌هاس تلفنی ایشان با مقامات در کشور‌های مختلف بسیار ارزنده  و راهگشا بود.

وی اظهار کرد: حضور مستمر در مجامع بین‌المللی و تلاشی که برای عضویت ایران در بریکس و شانگهای توسط رئیس‌جمهور شهید انجام شد، از برجستگی‌های سیاست خارجه ایشان بود و به همین دلیل می‌بینیم که در اکثر کشور‌های دوست و همسایه یا عزای عمومی اعلام کردند  یا به مناسبت شهادتش پیام‌های تسلیت و همدردی  برای مردم کشورمان فرستادند.

دیپلمات سابق ایران در آذربایجان گفت: جایگاه آقای رئیسی هم در منطقه و هم در سطح بین الملل جایگاه برجسته‌ای بود.

نظر شما