شناسهٔ خبر: 66889898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم روند افزایش دما در کشور / وزش باد در نوار شرقی و زابل شدت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم روند افزایش دما در کشور گفت: طی پنج روز آینده در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور، به‌ویژه در نوار شرقی و منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از امروز تا پنجشنبه، به تناوب در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، شمال سمنان و ارتفاعات البرز، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در سایر نقاط کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است، افزود: جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و شنبه در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور، به‌ویژه در نوار شرقی و منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار رقیق، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما