شناسهٔ خبر: 66889815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفت در کوره ذوب آهن خواهد سوخت؟

اصفهان-ایرنا- تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان امشب در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر در شرایطی در فولادشهر به مصاف یکدیگر می‌روند که زردپوشان آبادانی در آستانه سقوط قرار دارند و می‌دانند در صورت باخت در کوره ذوب آهن خواهند سوخت و با لیگ برتر وداع تلخی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان امشب از ساعت ۲۰ در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های بیست و سومین لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، در ورزشگاه اختصاصی خود در فولادشهر میزبان شاگردان فراز کمالوند در صنعت نفت آبادان است.

هم‌اکنون گاندوهای اصفهان با ۹ برد، ۹ تساوی و ۱۰ باخت و با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند و به دنبال کسب دهمین پیروزی این فصل خود هستند، ذوبی ها ۲۶ گل زده و ۲۸ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده اند و در آن سوی میدان نیز صنعت نفت آبادان با چهار برد، ۹ تساوی و ۱۵ باخت و با ۲۱ امتیاز در قعر جدول و در رده شانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

لیگ بیست و سوم در هفته‌های پایانی شرایط عجیبی پیدا کرده است و تیم‌های پایین جدول همانند تیم‌های بالای جدول فاصله امتیازی کمی دارند و همین موضوع بازی‌های پیش رو را به شدت حساس کرده است؛ به ویژه آنکه شکست هفته گذشته ذوبی‌ها مقابل فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر، معادلات پایین جدول را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

هم‌اکنون تیم‌های صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، فولاد، نساجی مازندران و پیکان برای فرار از سقوط در رقابت با یکدیگر هستند و البته در نهایت ۲ تیم از این پنج تیم از رقابت های لیگ برتر سال آینده خداحافظی خواهد کرد.

ذوب‌آهن هرچند از ساختار و نظم تیمی خوبی برخودار است ولی در نیم‌فصل دوم شرایط تاکتیکی پرنوسانی داشته به شکلی که در چهار بازی گذشته، سبزپوشان در لیگ برتر تنها یک پیروزی مقابل پیکان بدست آورده و در سه دیدار دیگر شکست خورده اند.

ذوبی ها امشب در شرایطی به مصاف زردپوشان آبادانی می‌روند که از منطقه خطر دور هستند و البته شانسی هم برای کسب سهمیه آسیایی نیز ندارند و همین ۲ عامل باعث شده تا نیاز مبرمی برای پیروزی نداشته باشند و فقط برای حفظ جایگاه‌شان در جدول به میدان بروند.

البته برای حفظ میانه جدول سبز پوشان نیاز شدیدی به کسب هر سه امتیاز، این بازی خانگی دارند، زیرا در صورت شکست، رده نهم جدول را نیز از دست خواهند داد. هم اکنون مس رفسنجان با سرمربی اصفهانی خود محرم نویدکیا و با ۳۵ امتیاز در رقابت تنگاتنگ با ذوب آهن و گل گهر ۳۶ امتیازی قرار دارد که در رده های نهم و هشتم جدول رقابت ها قرار دارند.

نفت در کوره ذوب آهن خواهد سوخت؟

زردپوشان آبادانی پس از کسب یک پیروزی مقابل مس رفسنجان، ۲ تساوی برابر آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین و باخت ۲ بر یک مقابل هوادار و سه بر صفر در مصاف با پرسپولیس، امیدوارند با پیروزی مقابل ذوب‌آهن جمع امتیازات خود را به عدد ۲۴ برسانند و به امید از دست دادن امتیاز تیم‌های رده دوازدهم تا پانزدهم جدول بنشینند.

بدون تردید این بازی برای برزیلی‌های ایران مهمتر و سرنوشت سازتر از ذوبی هاست، زیرا تنها با کسب سه امتیاز دیدار امشب، امیدهایشان برای ماندن در لیگ حفظ خواهد شد، به ویژه آنکه، تک دیدار باقی مانده آبادانی ها در هفته پایانی لیگ، مقابل تراکتوری است که برای کسب جایگاه سوم در رقابت با سپاهان است و تنها به پیروزی در بازی های پیش رو فکر می کند.

این موضوع در نشست خبری شب گذشته محمد ربیعی مورد تاکید گرفت و سرمربی ذوبی ها گفت: در پنج، شش بازی اخیر بازی‌های مان با تیم‌های پایین جدولی بود و هفته گذشته در اهواز برای کسب سه امتیاز رفته بودیم، چرا که برای خودمان اهدافی داریم و نمی‌توانم کتمان کنم که تیم فولاد در بازی آخر احساس بازی مرگ و زندگی داشت و با آن حس بازی کرد. به‌طور قطع ما مقابل صنعت نفت هم برای کسب سه امتیاز بازی خواهیم کرد و برای آن‌ها پیام می‌فرستم که خودشان را از لحاظ ذهنی و جسمی برای بازی مقابل ذوب آهن آماده کنند.

یکی از مهمترین نکات دیدار امشب حضور فردین یوسفی ستاره سال گذشته صنعت‌نفت در ترکیب ذوب‌آهن اصفهان است، بازیکنی که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فصل گذشته آبادانی‌ها بود.

نفت در کوره ذوب آهن خواهد سوخت؟

جدال اصلی دیدار امشب نماینده اصفهان با نماینده آبادان در خط میانی هر ۲ تیم خلاصه می‌شود جایی که کامیابی‌نیا و فردین یوسفی با طالب ریکانی و رحیم البوغبیش روبرو می شوند. چهار بازیکنی که از لحاظ تکنیک و تجربه از وزنه‌های مهم ذوب‌آهن و صنعت نفت به شمار می‌روند.

براساس گفته های ربیعی در نشست خبری پیش از بازی، سبزپوشان محرومی را برای بازی مقابل صنعت نفت ندارند ولی ۲ نفر بازیکن مصدوم دارند که یکی از آن‌ها شایان مصلح است که البته شاید تا ظهر امروز شرایطش برای حضور در جمع سبزپوشان مهیا شود.

بدون تردید در بازی امشب امید محمد ربیعی و فراز کمال وند به محمد علیاری و علی یوسف، ۲ مهاجمی است که روی هوا و زمین خطرناک هستند و برای تمامی خطوط دفاعی تیم های لیگ دردسرساز شده اند.

نباید فراموش کرد، صنعت نفت در فاز تهاجمی به رغم گل نزدن شرایط خوبی دارد و در ضد حملات بسیار زهردار و خطرناک ظاهر می‌شود و اصفهانی ها خاطره تلخ بازی این تیم با سپاهان در فصل جاری را هیچگاه فراموش نمی کنند.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ذوب آهن و نفت آبادان امشب از ساعت ۲۰ فردا سه‌شنبه در ورزشگاه فولادشهر رو در روی هم قرار خواهند گرفت.ذوب آهن با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و صنعت نفت آبادان با ٢١ امتیاز در قعر جدول جای گرفته است.

نفت در کوره ذوب آهن خواهد سوخت؟

نظر شما