شناسهٔ خبر: 66889427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توافق ایران و عربستان چگونه نقشه شوم غرب را به‌هم زد؟

منصوره حسنی

سفیر سابق یمن در دمشق گفت دیپلماسی ایران در مدت کوتاهی با مدیریت شهید امیرعبداللهیان و تحت نظارت شهید رئیسی و در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب، توانست موفقیت‌های بزرگی را کسب کند که این موفقیت‌ها تنها به حمایت عظیم از محور مقاومت و مسئله فلسطین محدود نشد، بلکه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی هم نمود یافت.

صاحب‌خبر -

«عبدالله صبری»، نویسنده، پژوهشگر و سفیر سابق یمن در سوریه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش شهید «حسین امیرعبداللهیان» در تقویت محور مقاومت و دیپلماسی او در سطح منطقه اظهار داشت: نمی‌توان نقش دیپلماتیک وزیر شهید حسین امیرعبداللهیان را از نقش او در حمایت از محور مقاومت جدا کرد، زیرا شهید امیرعبداللهیان در چارچوب جهادی که انقلاب اسلامی تعریف و تثبیت کرده بود عمل می‌کرد و آن را سرلوحه هرگونه اقدام داخلی یا خارجی قرار داده بود و این رویکردی فراتر از دیپلماسی متعارف است.

سفیر پیشین یمن در سوریه اظهار داشت: اما آنچه اقدامات وزیر شهید را متمایز می‌کرد این بود که او حتی پیش از تصدی مسئولیت وزارت امور خارجه بیشترین هماهنگی و خلوص را با وظایف محوله داشت و زیر نظر و در کنار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید فعالیت می‌کرد.

او تصریح کرد: وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران از تجربیات پیشین خود بهره جست و آن‌ها را در خدمت ارزش‌های انقلابی به کار گرفت؛ ارزش‌هایی که حافظ منافع ایران و ملت ایران است و در مسیری خارج از مدار آمریکا و پروژه صهیونیستی پیش می‌رود، به نزدیکی کشورهای همسایه عربی و اسلامی کمک می‌کند و در نتیجه حاشیه و فضای وسیع‌تری برای کشورها و ملت‌های محور مقاومت باز می‌شود.

توافق ایران و عربستان چگونه برنامه غرب را به‌هم زد؟ عبدالله صبری، سفیر یمن در دمشق

نویسنده و پژوهشگر یمنی عنوان داشت: از آنجایی که چشم‌انداز روشن و اراده موجود است، دیپلماسی ایران در مدت کوتاهی با مدیریت وزیر امیر عبداللهیان و تحت نظارت آقای رئیسی و در سایه رهنمودهای آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران توانست به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. این موفقیت تنها به حمایت گسترده و پشتیبانی واقعی از محور مقاومت و مسئله فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه از حدود هشت ماه پیش به اوج خود رسید، خلاصه نشد.

وی ادامه داد: دیپلماسی ایران در عرصه منطقه‌ای توانست با توافق تاریخی و استثنایی با عربستان به موفقیت‌های بزرگی دست یابد، زیرا غرب روی تداوم این خصومت در پوشش فرقه‌ای آن حساب باز کرده بود که آثار آن بر ۲ کشور و ۲ ملت محدود نمی‌شود.

صبری خاطر نشان کرد: در راستای تقویت این موفقیت در سطح منطقه، دیپلماسی ایران به همکاری مشترک با کشورهای بزرگ مخالف هژمونی آمریکا و حرکت به سوی جهانی چند قطبی و عادلانه و متعادل‌تر اهتمام ورزیده است.

سفیر پیشین یمن در دمشق در پایان گفت: در این راستا، ایران موفق شد به سازمان شانگهای و سپس بریکس ملحق شود که این ۲ گام جایگاه بین‌المللی آن را تقویت و افق‌هایی را برای اقدام مشترک بین‌المللی علیه هژمونی تک قطبی گشود.

انتهای پیام

نظر شما