شناسهٔ خبر: 66842484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان/

الدیلمی: امیرعبداللهیان در توقف قطار سازش با اسرائیل نقش جدی داشت

اکرم احقاقی

سفیر یمن در تهران اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان نقش جدی در توقف قطار عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ابراهیم الدیلمی در برنامه بزرگداشت شهید امیرعبداللهیان که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شده بود، گفت: من گواهی می‌دهم که شهید امیرعبداللهیان در میدان دیپلماسی به شکل یک مجاهد عمل کرد و ایشان برادر و دوست عزیزی برای ما و جبهه مقاومت بود.

وی با بیان این‌که ایشان در واقع به نوعی سفیر امت اسلامی در جامعه بین‌المللی در بحث مبارزه با استکبار بود، گفت: ایشان در حوزه دیپلماسی فردی شجاع بودند که با اقتدار عمل می‌کردند.

سفیر یمن در تهران با تاکید بر این‌که شهید امیرعبداللهیان در ادب و اخلاق الگو بودند، تصریح کرد: ایشان در روابط با کشورهای منطقه و همسایگان به نحو احسن عمل کردند و نقش مهمی داشتند که اجازه ندادند قطار عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به هدف خود برسند و من مطمئن هستم که این موضوع همچنان از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت ایشان ادامه خواهد داشت و روابط ایران با کشورهای عربی و اسلامی تقویت می‌شود.

دیلمی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: من یک دوست و استاد عزیز را از دست دادم و ایمان دارم که راه ایشان در عرصه سیاست خارجی ایران ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما