شناسهٔ خبر: 66889390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درگیری پلیس و معترضان حامی فلسطین در پاریس

تظاهرات کنندگان فرانسوی با در دست داشتن پارچه نوشته و پرچم‌های فلسطین و سر دادن شعار، حمله اسرائیل به رفح را محکوم کردند و پلیس نیز برای پراکنده کردن معترضان، از گاز اشک آور استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» , پلیس ضد شورش فرانسه با معترضان حامی فلسطین در شهر «پاریس» درگیر شد.

<div id="video-display-embed-code_11160162"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4245461/11160162?width=600&height=350"></script></div>

چندین هزار تظاهرات کننده در اعتراض به تهاجم نظامی اسرائیل به غزه در پاریس گرد آمدند و پلیس برای پراکنده کردن معترضان، از گاز اشک آور استفاده کرد.

معترضان در منطقه «سنت آگوستین» در منطقه هشت پایتخت فرانسه، نرسیده به سفارت اسرائیل، تجمع کردند، سپس به سمت میدان «اپرا» و سپس به سمت محله «مونتمارت» حرکت کردند، جایی که اعتراض‌ها تا ساعت ۱۱ شب همچنان ادامه داشت.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، با در دست داشتن پارچه نوشته و پرچم‌های فلسطین و سر دادن شعار، حمله تازه اسرائیل به رفح را محکوم کردند.

آنها شعار می‌دادند: «ما اینجا هستیم، حتی اگر مکرون نخواهد ما اینجا باشیم» «ما همه فرزندان غزه هستیم» و «فلسطین را آزاد کنید».

بر روی پارچه نوشته‌ها نوشته شده بود: «سکوت سبب کشتار و نسل کشی می‌شود».

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت که از حمله هوایی اسرائیل که منجر به جان باختن ۴۵ نفر در چادری در شهر رفح غزه شد و اعتراض رهبران جهانی را برانگیخت، «خشمگین» است.

یک خانم معترض گفت: ما در این کشور رنج می‌بریم؛ نمی‌خواهیم مسئول این همه جنایت علیه بشریت باشیم. به عنوان یک فرد فرانسوی غیرقابل تحمل است که بدانیم (امانوئل) مکرون (رئیس جمهور فرانسه) از انجام دادن مسئولیت خود سر باز می‌زند و چیزی نمی‌گوید. ما نمی‌خواهیم در جنایت علیه بشریت شریک باشیم. آنچه در رفح در حال روی دادن است، غیرقابل تحمل است.

نظر شما