شناسهٔ خبر: 66888439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعتراف مهم بایدن در مورد ایران

«"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعتراف معناداری را در ارتباط با کشورمان مطرح کرده که علائم قابل توجهی را در مورد قدرت ایران مخابره می کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش الف؛ به نظر می رسد که تاریخ 14 آوریل سال 2024 میلادی، جدای از صهیونیست ها، به یک تاریخ ماندگار در ذهن دولتمردان ارشد آمریکایی نیز تبدیل شده است. ایران در این تاریخ، با ده ها پهپاد و موشک بالستیک و موشک کروز، اراضی اشغالی را در قالب عملیات "وعده صادق" هدف حمله قرار داد. اقدامی که در واکنش به حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق پایتخت سوریه انجام گرفت و ضربات سنگینی را نیز به رژیم صهیونیستی و هیمنه پوشالی و ادعایی آن در منطقه و جهان وارد کرد. 

این عملیات معادلات تازه ای را از حیث نظامی و امنیتی و حتی سیاسی در سطح منطقه خاورمیانه برقرار کرد که بسیاری بر این باورند ویژگی اصلی آن، تثبیت جایگاه و موقعیت ایران به عنوان یک قدرت قابل توجه منطقه ای است. با این همه، اگر به زمان اجرای عملیات وعده صادق و روزهای پس از آن بنگریم، به یاد خواهیم آورد که جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری چه کارزار گسترده ای را با هدف کم اهمیت جلوه دادن آن به راه انداختند. 

مثلا ادعا می کردند که شمار زیادی از موشک و پهپادهای ایرانی(99 درصد!) ساقط شده است. با این حال، جالب اینکه خودِ تحلیلگران نظامی و رسانه های اسرائیلی اعتراف می کردند که این رقم دقیق نیست. در عین حال، کشورمان نیز به صراحت تاکید کرد که هدف از حمله به اراضی اشغالی هدف قرار دادن دو پایگاه مهم نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها بوده که این هدف بی کم و کاست محقق شده است. 

با این حال، هر چه از زمان اجرای عملیات وعده صادق گذشت، ضربات مهلک این عملیات به رژیم صهیونیستی بیش از پیش هدفِ افشاگری قرار گرفت. در این راستا، به تازگی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در موضع گیری جنجالی اعتراف قابل توجهی را در مورد عملیات وعده صادق انجام داده است. بایدن در جریان یک موضع گیری اعتراف کرده است که اگر سامانه های پدافندی آمریکا به دادِ اسرائیل نمی‌رسیدند، حمله ایران به اراضی اشغالی تبعات ویرانگری را به همراه می داشت. بایدن در موضع گیری خود به صورت ضمنی به ناکارآمدی سامانه های پدافندی اسرائیلی اشاره داشته است. اگرچه که پس از عملیات وعده صادق، نشریات صهیونیست در گزارش های مختلفی از جمع آوری برخی سامانه‌های پدافندی آمریکایی از اراضی اشغالی به دلیل ناکارآمدی آن ها در تقابل با موشک های بالستیک ایرانی نیز خبر داده بودند! 

با این همه، اعتراف بایدن در نوع خود یک پیام مهم دارد و آن این است که: ایرانِ اسلامی به معنای واقعی کلمه قدرتمند است و این قدرتمندی با جار و جنجال های رسانه ای و تبلیغاتی غربی ها و صهیونیست ها قابل لاپوشانی نیست و عملا به یک واقعیت تلخ برای دشمنان ایران تبدیل شده است. 

 

نظر شما