شناسهٔ خبر: 66887997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سردار پاکپور: نیروی زمینی سپاه به پهپادهای امدادرسان مجهز می‌شود

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بر لزوم طراحی قابلیت تجهیز پهپادها و ریزپرنده‌ها به امکانات امدادرسانی در صحنه‌های عملیاتی تاکید کرد و گفت: نیروی زمینی سپاه در آینده نزدیک به این مهم دست می‌یابد.
سردار محمد پاکپور با بیان اینکه در نیروی زمینی سپاه دو موضوع مهم در حوزه بهداشت و درمان و بهداری رزمی داریم که برای ما مایه افتخار است، گفت: عملکرد بهداری رزمی در حد بسیار بالایی از کیفیت قرار دارد و نکته دوم در این زمینه «مردم‌یاری» است.
سردار پاکپور افزود: ما حدود ۱۶ سال است که در مناطق محروم کشور اقدام به ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی می‌کنیم و از طریق آن به مردم محروم خدمات می‌دهیم؛ این جزء افتخارات ماست.
وی اظهار کرد: پیشرفت بخش بهداشت و درمان در نیروی زمینی سپاه در حوزه آموزشی و تجهیزاتی در راستای رزم بوده است. اکثر تجهیزات ما در نیروی زمینی سپاه بومی و داخلی است و نیروهای بهداری رزمی بر حسب نیازهای میدان، خود آنچه نیاز داشتند را طراحی کرده و ساخته‌اند و از آن در چرخه امداد و درمان
بهره‌برداری می‌کنند.
 فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ما در نیروی زمینی سپاس علاوه بر تهدیدات بالقوه با تهدیدات بالفعل نیز مواجه هستیم و بسیاری از نیروها در مقطعی چندساله تمرین، فعالیت و آموزش می‌دهند و با تهیه تجهیزات و ساختار در حوزه بهداری رزمی رزمایش‌ها یی را انجام می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق از تجربه آن بهره ببرند.
 سردار پاکپور افزود: میدان عمل برای بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در همه زمینه‌ها و تخصص‌ها وجود دارد. نمونه آن اتفاق اخیر در چابهار و راسک است.
   

 

نظر شما