شناسهٔ خبر: 66887592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش آلمان به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در رفح: باید از جمعیت غیرنظامی بهتر محافظت شود

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آلمان در پیامی به جنایت روز گذشته (یکشنبه) رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح واکنش نشان داد و تاکید کرد که باید از جمعیت غیرنظامی بهتر محافظت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از سی ان ان، وزارت خارجه آلمان در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: تصاویر اجساد سوخته از جمله کودکان در نتیجه حمله هوایی در رفح غیرقابل تحمل است.

این پیام می‌افزاید: شرایط دقیق باید روشن شود و تحقیقات ارتش (رژیم) اسرائیل باید به سرعت در مورد حمله هوایی در رفح آغاز شود.

وزارت خارجه آلمان در این پیام تاکید کرد: باید از جمعیت غیرنظامی بهتر محافظت شود.

به گزارش ایرنا، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران، گفت: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اینکه (رژیم) اسرائیل باید به سرعت حمله نظامی خود را در رفح متوقف کند، الزام‌آور است و باید به آن احترام گذاشته شود.

بائربوک تصریح کرد: قوانین بین المللی بشردوستانه برای همه از جمله اقدامات (رژیم) اسرائیل در جنگ غزه اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله وحشیانه نیمه شب گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح، تاکید کرد: وقتی که مردم در چادر سوزانده می‌شوند، هیچ گروگانی (اسیری) آزاد نخواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

نظر شما