شناسهٔ خبر: 66873721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز حقوق بشری: تل‌آویو با کشتار در رفح به رای دیوان لاهه پاسخ داد

تهران- ایرنا- یک مرکز حقوق بشری با اشاره به کشتار یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح اعلام کرد که این کشتار به مثابه پاسخ تل آویو به رای دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حمله به این شهر بود و نشان داد که سران صهیونیست به قوانین و احکام بین المللی پایبند نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتکاب کشتار جمعی آوارگان فلسطینی در شهر رفح به مثابه نادیده گرفتن رای دیوان لاهه مبنی بر توقف حمله به این شهر است.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل ده‌ها حمله به رفح انجام داد و بیش از هفتاد فلسطینی را دو روز پس از رای دادگاه بین المللی مبنی بر ضرورت توقف حمله به این شهر، به قتل رساند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه تاکید کرد: اسرائیل به رای دیوان لاهه و درخواست جامعه جهانی برای توقف حملاتش، با بمباران اردوگاه آوارگان در شمال غرب شهر رفح، واکنش نشان داد. 

در این بیانیه آمده است: اسرائیل به نقض تصمیمات دیوان لاهه مبنی بر توقف حمله نظامی به شهر رفح و گشودن گذرگاه رفح برای تضمین روند تردد و ورود کمک های انسانی، ادامه می‌دهد. اسرائیل از طریق تشدید حملات، کشتار و ویرانی به محض پایان جلسه دادگاه لاهه، در رد رای دادگاه درنگ نکرد.

این مرکز حقوق بشری اضافه کرد که غیرنظامیان در رفح تاوان حملات نظامی رژیم اسرائیل را می‌پردازند. بر اثر تداوم حملات این رژیم به رفح همچنان دسترسی به مرکز توزیع غذا وابسته به سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی«آنروا» و انبار برنامه جهانی غذا در نوار غزه دشوار است.

در این بیانیه آمده است نیروهای صهیونیست همچنان گذرگاه رفح را بر روی مسافران به ویژه بیماران و مجروحان از زمان اشغال بسته است و مانع از ورود کمک های بشردوستانه می‌شود.

این مرکز حقوق بشری افزود: بحث از توافق درباره ورود کمک ها از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» هم مشکلی را حل نمی‌کند و برآورده کننده نیازهای فزاینده دو میلیون و سیصد هزار نفر در نوار غزه نیست که در معرض کشتار جمعی و شبح گرسنگی هستند.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح استقبال بین المللی گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته( بامداد دوشنبه) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه و منطقه الزرقا در مرکز شهر غزه نیز طی نیمه شب گذشته تا بامداد امروز شاهد حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهید و زخمی شدن شمار دیگری از فلسطینیان بود.

نظر شما