شناسهٔ خبر: 66886628 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اهدای لوح سپاس فرمانده کل سپاه به خانواده شهید خدمت «مالک رحمتی» 

فرمانده سپاه عاشورا با حضور در منزل زنده یاد «مالک رحمتی»، اولین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی، لوح سپاس سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه را به خانواده معظم این شهید خدمت اهدا کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در متن این لوح سپاس آمده است: «در سالروز میلاد فرخنده حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) امام رئوف و مهربان، ملت شریف و نجیب ایران اسلامی، شهادت مظلومانه خادم‌الرضا (علیه‌السلام) حماسه‌ساز میدان خدمت بی‌منت به ملت و مملکت، حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و شهیدان گرانقدر همراه ایشان را شاهد بودند».

«هریک از این شهیدان به عنوان نمادهای زرین و تابناک وفاداری و فداکاری، صادقانه پای کار انقلاب و میهن اسلامی بودند و در تاریخ این سرزمین ماندگار و جاودانه شدند».

اهدای لوح سپاس فرمانده کل سپاه به خانواده شهید خدمت «مالک رحمتی» 
جمعی از فرماندهان سپاه و یک از فرماندهان پیشکسوت سپاه عاشورا نیز در این محفل حضور داشتند

«به فضل الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سرمایه بزرگ پشتیبانی ملت مومن و انقلابی، توفنده‌تر از گذشته حرکت آرمانی به سمت ایران قوی و تمدن نوین اسلامی را تداوم بخشیده است و اردوگاه دشمنان قسم‌خورده این سرزمین را همچنان ناکام و ناامید خواهد ساخت».

«شهادت پرافتخار رئیس‌جمهور محبوب و مغتنم و سایر شهدای عالیقدر این حادثه جانسوز آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سایر شهدای عزیز این سانحه را به پیشگاه مقدس بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) آحاد ملت قهرمان و قدرشناس ایران، خانواده و بستگان معزز همه شهیدان به خصوص پدر، مادر، همسر و فرزندان شهید عزیز دکتر مالک رحمتی و برادر همرزممان «صالح رحمتی» تبریک و تسلیت عرض کرده، علو درجات شهیدان والامقام و همنشینی با حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه‌الاسلام) و آرامش شکیبایی خانواده‌ها و عموم ارادتمندان این عزیزان را از خداوند متعال طلب می‌کنیم».

اهدای لوح سپاس فرمانده کل سپاه به خانواده شهید خدمت «مالک رحمتی» 
اهدای لوح سپاس فرمانده کل سپاه به خانواده شهید «مالک رحمتی»

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه همراه با آیت الله رئیسی سید محرومان و هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «رحمتی» متولد اول فروردین ۱۳۶۱ در مراغه، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعالیت کرد.

این شهید راه خدمت از سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیر عاملی سازمان اقتصادی رضوی، عضویت در هیات امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضویت در هیات مدیره و قائم‌مقامی مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

نظر شما