شناسهٔ خبر: 66885029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهید جمهور کارگروه ملی زیارت را احیا کرد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از اقدامات شاخص شهید رئیسی، احیای کارگروه ملی زیارت بود که برکات بسیاری از‌ جمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌دنبال داشت؛ شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید به دنبال به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسن موحدیان در آغاز یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهدضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان،  و دیگر همراهان شهید ایشان اظهارداشت: آیت الله رئیسی شخصیت خستگی‌ناپذیری بود که عمرش را، چه در زمان تولیت آستان قدس و چه در زمان ریاست جمهوری، برای خدمت به مردم ساکن در مناطق محروم صرف کرد و سرانجام در همین مسیر خدمت هم به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به دیار حق شتافت.

موحدیان اشاره‌ای به حکم انتصاب شهید آیت‌الله رئیسی،به تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری داشت و گفت: امام خامنه‌ای ، سید ابراهیم رئیسی(ره) را نشات‌یافته‌ از دیار پربرکت مشهد و برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان خواندند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی، احیای کارگروه ملی زیارت بود، تصریح کرد: این کارگروه، برکات بسیاری از‌ جمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌دنبال داشت؛ شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید به دنبال به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه و ادامه‌دار بودن آن باشند.

موحدیان به حماسه حضور میلیونی ملت سرافراز ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت اشاره داشت و اظهارکرد: این حرکت پرشور، برگ زرینی در این ایام بود که تا تاریخ هست، به یادگار خواهد ماند؛ این حضور نشان از عشق و ارادت ملت به نظام و انقلاب اسلامی است؛ نشان قدرشناسی ملت از خادمان مخلص خود است؛ نشان بصیرت مردم است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: جا دارد از اهتمام و تلاش ویژه و شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های مختلف شهرداری هم‌کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم؛ شهرداری که شهر را برای جشن ولادت امام‌رضا(علیه‌السلام) آماده کرده بود ولی تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها لغو شد.

وی با اشاره‌ به روز آزادسازی خرمشهر اظهارکرد: سوم خرداد، روزی بود که تکلیف جنگ روشن شد و صدام به اشتباه خود پی برد و اهدافی که داشت محقق نشد.

موحدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بارندگی‌های اخیر پرداخت و گفت: بهار امسال از حیث بارندگی‌ و نزولات آسمان، بهار متفاوتی بود؛ بارش باران چشمگیری را داشتیم که بنا به گزارش‌ها، در چنددهه اخیر سابقه نداشته است.

وی افزود: این باران‌ها، متاسفانه خسارات مالی و جانی هم در پی داشت و تعدادی از شهروندان عزیز مشهدی جان خود را از دست دادند؛ این ضایعه اسفناک را به خانواده شریف این بزرگواران و همچنین عموم شهروندان مشهدی تسلیت عرض می‌کنم و ما را در غم خود شریک بدانند.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: از نخستین لحظات بارش باران، همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری پای کار بودند و خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال می‌کردند و همچنان در کنار مردم هستیم؛ اعضای شورا نیز حسب وظیفه ذاتی خود در میدان حضور داشتند و فعالیت‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کردند.

موحدیان گفت: امیدواریم با همراهی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد، زندگی شهروندان سیل‌زده سروسامان بگیرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ابعاد این حادثه و تمهیدات و اقدامات قبل و بعد از اتفاقات اخیر، رصد می‌شود، افزود: شورای اسلامی شهر گزارش تکمیلی در این خصوص را به سمع و نظر مردم شریف مشهد خواهد رساند.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: قدردان زحمات شبانه‌روزی ارکان مختلف شهرداری، پاکبانان و اتش‌نشانان و غیره هستیم و شهردار باید جبران خدمات این عزیزان را به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه ایشان مدنظر داشته باشد.

موحدیان گفت: از تمامی اصحاب رسانه، به ویژه عکاسان و خبرنگاران محترم که در سیل اخیر پای کار بودند و روایتگری و تصویرگری خدمات شهرداری، گروه‌های جهادی، آستان قدس و غیره را برعهده داشتند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: سیل روزهای اخیر تلنگری برای تمامی ارکان اجرایی استان، شهرستان و شهر مشهد بود که مدیریت بحران را جدی‌تر بگیرند و تمهیدات لازم را بیاندیشند و انسداد مسیل‌ها نیز با همراهی استانداری هرچه زودتر رفع شود.

شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز اظهارداشت:از شورای نگهبان خواهش می‌کنیم مصوبه اخیر مجلس را رد کنند و اجازه ندهند دوره هفتم شورای شهر سه‌ساله شود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در دوران خدمت ریاست‌جمهوری خود و در ادوار گذشته، چهره بسیار بارز و خوبی داشتند و واقعاً شهید مظلوم بودند؛  شهادت رئیس‌جمهور درس‌هایی داشت که امیدواریم امروز سیاسیونی که در حال رایزنی و آمادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، از این اسب‌دوانی برای رسیدن به قدرت کوتاه بیایند و نگاهشان خدمت‌رسانی به مردم، نه‌فقط تکیه‌زدن به صندلی باشد.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: ما هنوز داغ رئیس‌جمهور را داریم، اما برخی سیاسیون وارد فضا‌ها و گفتگو‌هایی شدند که زیبنده نظام نیست. شایسته نیست این‌گونه لبخند بزنند، خودشان را در کرسی ریاست‌جمهوری ببینند و برای رقابت آماده شوند. باید اخلاق‌مداری را در این دوران رعایت کنند. ما باید درس‌هایی را که از شهید رئیسی گرفتیم، ادامه دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان‌کرد: مقام معظم رهبری امروز در دوره دوازدهم مجلس پیامی را به نمایندگان دادند که دو نکته دارد. نکته اول فرمودند به سوگندی که یاد کردید تا پایان دوره خدمت عمل کنید و وفادار بمانید، نکته دوم که می‌تواند برای مدیریت شهری و شورای شهر مدنظر باشد، این است که فرمودند از طرح‌های عمرانی افراطی که اعتبارات می‌خواهد و منابع ندارد، اجتناب کنید.

حاجی‌بگلو با اشاره به اینکه ما از مجلس یازدهم گلایه داریم، در تهران هم پیگیری کردیم و موفق نشدیم، تصریح کرد: از شورای نگهبان خواهش می‌کنیم مصوبه اخیر مجلس را رد کنند و اجازه ندهند دوره هفتم شورای شهر سه‌ساله شود؛ چرا که قانون‌گذار قبلاً ماده را اصلاح کرده است و  مصوبه اخیر مجلس عدم مشارکت را رقم می‌زند. قانون اجازه نداده کاهش دوره خدمتگزاری را پیش‌بینی کنیم لذا  از شورای نگهبان درخواست می‌کنیم به این مصوبه ایراد بگیرند و به مجلس دوازدهم ارجاع دهند تا کار بیشتری روی آن انجام شود.

تذکر شورای شهر به شهردار مشهد

 شهردار مشهد از اعضای شورای این شهر در خصوص چگونگی مدیریت بحران در سیل اخیر مشهد و ترک فعل‌ها در این حوزه تذکر گرفت.

مجید دبیریان با این تذکر که با توجه به هشدار هواشناسی آیا قبل از وقوع سیل در شهرداری مشهد نشست مدیریت بحران تشکیل شد؟ اظهارداشت: به ظاهر ترک فعل‌هایی صورت گرفته است، شهردار تعداد نشست‌ها، برنامه‌ها و هماهنگی ها را برای ما ارسال کند چرا که طی اخباری که رسیده؛ نشست مدیریت بحران پیش از وقوع سیل تشکیل نشده است.

مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار گفت: مدیریت کانال‌ها و مسیل ها در مشهد دچار خلاء است، 4 کانال و مسیل در این کلانشهر وجود دارد اما در سیل اخیر نظارت و مدیریت بر این کانال‌ها وجود نداشت.

وی افزود: همچنین سرفاصله خط 27 و برخی خطوط اتوبوسرانی حدود 30 دقیقه است و با توجه به این که مجوز دریافت 500 دستگاه اتوبوس به شهرداری داده شده است این سرفاصله زیبنده مشهد نیست و با این معاونت عمران ضعیف به جایی نخواهیم رسید.

مشروح مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر پرداخت و اظهارداشت: در ابتدا، لایحه نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام سیدالشهداء خدمت، سیدابراهیم رئیسی(ره) به رای گذاشته شد.

وی افزود: برهمین اساس، حدفاصل تقاطع شهید گمنام تا تقاطع غیرهمسطح حافظ، شامل بلوارهای کوشش، هفده شهریور و وحدت، به نام «رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی(ره)» نامگذاری شد.

حاجی‌بگلو گفت: همچنین علاوه بر نامگذاری تعدادی دیگر از معابر سطح شهر به نام جانبازان و شهدای گرانقدر، با رای و نظر اعضای شورای اسلامی شهر، تالار شهر مشهد مقدس در میدان شهدا به نام رئیس جمهور شهید «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی(ره)» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد تصریح کرد: بررسی لایحه دو فوریتی خرید 45 دستگاه اتوبوس از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران یک شرکت خصوصی منحل شده، به ارزش 76 میلیارد و یکصد و 50 میلیون تومان به تصویب رسید.

حاجی‌بگلو گفت: در این جلسه، لایحه شهرداری درخصوص مجوز ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در محورهای روستایی خارج از حریم شهر مشهد مقدس به تصویب رسید؛ پیشتر 8 خط در این محدوده خدمات‌رسانی می‌کردند که این عدد به 14 خط افزایش یافت.

وی افزود: نظریه کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه، حقوقی و عمران و حمل‌ونقل نیز درخصوص لایحه شهرداری با موضوع استفاده از ابزار تامین مالی جمعی هم در این جلسه به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر مشهد تصریح کرد: لایحه مجوز فروش سهم‌‎الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی «آفتاب» و همچنین لایحه اکرام ایتام شهر مشهد از طریق هماهنگی با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و قرارگاه اجتماعی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/282/.

نظر شما