شناسهٔ خبر: 66885005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موسوی: بررسی ویژگی‌ها و جلسات ائتلاف امناء با نامزدهای ریاست‌جمهوری آغاز شد

محسن فرامرزی

دبیر شورای مرکزی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) گفت: ضمن بررسی سوابق و برنامه کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، در تعامل با سایر طیف های جبهه انقلاب برای رسیدن به یک چارچوب وحدت آفرین در این انتخابات تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدنظام الدین موسوی با تسلیت مجدد عروج ملکوتی مسافران پرواز اردیبهشت گفت: شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان ضایعه تلخ و غیرقابل جبرانی برای ملت و نظام اسلامی است، اما مطابق سلوک سیاسی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مشی و مرام رئیس جمهور شهید، با رفتن یک خدمتگزار ملت نباید هیچ خللی در اداره کشور به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: اکنون که مطابق اصل ۱۳۱ قانون اساسی و فرمان مقام معظم رهبری، شورای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تشکیل و فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده است؛ آحاد مردم و نیز جریان ها و احزاب سیاسی باید تمام توان و ظرفیت خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و تشکیل دولتی مقتدر و انقلابی به میدان آورند و نقش تاریخی خود را در این مرحله حساس از تاریخ انقلاب ایفا کنند.

موسوی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی ائتلاف امناء افزود: در جلسه اخیر، اعضای شورای مرکزی ائتلاف ضمن بحث و گفتگو درباره تحولات کشور و شرایط پیش آمده پس از شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: نکته مهم و اساسی مورد اجماع در ائتلاف امناء ضرورت استمرار گفتمان آیت الله رئیسی و دولت ایشان در دولت آینده است. آیت الله شهید رئیسی، رئیس جمهوری در تراز انقلاب و جریان انقلابی بود که بر همین اساس وحدتی کم نظیر حول ایشان وجود داشت. حضور میلیونی و گسترده مردم در تشییع پیکر پاک آیت الله رئیسی نیز نشان داد که رئیس جمهور شهید و عملکرد و گفتمان او تا چه اندازه مورد حمایت مردم بوده است. بر این اساس رئیس جمهور و دولت آینده، می بایست به لحاظ گفتمانی از جنس دولت آیت الله رئیسی باشند.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف امناء با تاکید بر بررسی ویژگی های رئیس جمهور آینده در جلسه این ائتلاف، گفت: علاوه بر شرایط قانونی و متعارف رئیس جمهور، از منظر جریان های انقلابی از جمله ائتلاف امناء رئیس جمهور می بایست دارای ویژگی های مهمی همچون ولایتمداری، عدالت محوری، تحول خواهی، سختکوشی، مردم گرایی، زیست اخلاقی و معنوی، استکبارستیزی و عدم انفعال در سیاست خارجی، توجه ویژه به محرومین و مستضعفین، داشتن برنامه و تیم اجرایی قوی و منسجم نیز باشد.

موسوی با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ۱۰ خردادماه گفت: مطابق قانون، تنها کسانی مجوز حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری را دارند که از جانب شورای نگهبان صلاحیت آنان مورد تایید قرار گیرد اما با توجه به فرصت اندک، ائتلاف امناء از هم اکنون فهرستی از کاندیداهای احتمالی انتخابات را تهیه و کار بررسی سوابق، تجارب و ویژگی های آنان را آغاز نموده است و در همین راستا جلساتی را با این نامزدهای احتمالی برگزار می کند.

وی تصریح کرد: ائتلاف امنا بر این اعتقاد است که با توجه به شرایط کشور و جهت رقم زدن مشارکتی باشکوه و تشکیل دولتی مقتدر، جریان انقلابی می بایست در انتخابات ۸ تیر با انسجام حداکثری وارد میدان شود که به این منظور، چارچوب وحدتی آماده شده که به کاندیداها و سایر جریان ها و طیف های جبهه انقلاب ارائه خواهد شد.

 انتهای پیام

نظر شما