شناسهٔ خبر: 66883154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم خبر داد

ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

سعيد شاه‌قاسی

نماینده مردم تربت‌ حیدریه، مه‌ولات و زاوه گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌صورت قانون درآمده، اما این قانون مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است که در یکی دو هفته آینده ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن زنگنه در حاشیه برگزاری آیین بزرگداشت شهدای خدمت در شهرستان خواف، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره سمت و سوی مسیر حرکت دولت آینده، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیاست‌های کلان کشور، مسائل اقتصادی اولویت دارد، پیش‌بینی می‌شود حرکت دولت آینده، سمت و سوی اقتصادی داشته باشد. از این رو، مباحث اقتصادی و برنامه‌های اقتصادی که کاندیداها می‌دهند برای مردم مهم است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در دوره یازدهم مجلس درباره سهم استان خراسان رضوی از حقوق دولتی معادن که ۵۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: براساس قانون، ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به استان برسد و در اختیار قرار گیرد که در طول سال‌های گذشته، این مبلغ به استان‌ها داده نمی‌شد.

زنگنه بیان کرد: برای اولین بار سال گذشته توانستیم از حقوق معادن، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی برگردانیم و در قانون برنامه هفتم نیز یک بند قانونی آورده شد که در آن، از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که به استان داده می‌شود حداقل پنج درصد برای همان شهر و جایی که معادن در آنجا مستقر است، هزینه شود.

وی ادامه داد: این بند، الزام قانونی است و امیدواریم با اتحاد و پیگیری همه نمایندگان مجلس دوازدهم، بتوانیم ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن را که حق استان است، بگیریم تا پنج درصد آن به شهر یا بخش محل استقرار معدن برگردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره زمان اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌صورت قانون درآمده، اما این قانون مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است که یکی دو هفته آینده ابلاغ می‌شود و پیش از ابلاغ آن، دولت اختیار دارد از اول فروردین‌ ماه امسال آن را اجرا کند، البته مجلس به میزان ۶۵ هزار میلیارد تومان، منابع مالی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است تا پس از عملیاتی شدن قانون و ابلاغ برنامه پرداخت شود.

شهرستان خواف با چهار بخش، شش شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما