شناسهٔ خبر: 66882138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بذرپاش: روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن مناسب نیست

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها می توانیم مداخلات خوبی در بازار داشته باشیم.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها در نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها، اظهار کرد: با وجود آنکه سال گذشته وضعیت پرداخت تسهیلات نسبت به سال 1401 بهتر بود، اما هنوز در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: طی دو ما اخیر نیز وضعیت تسهیلات دهی خوب نیست. با همکاری بانک مرکزی به دنبال تسریع در روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن هستیم.

وی یادآور شد: از 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تاکنون حدود 500 هزار واحد افتتاح شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها گفت: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن مقرر شد تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها به شورای مسکن استان ها واگذار شود. تاکنون در 11 استان این کار انجام شده و تا آخر هفته نیز سایر استان ها اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد.

بذرپاش تاکید کرد: پیش از این هیچ ابزاری برای کنترل بازار اجاره مسکن نداشتیم که خوشبختانه با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها می توانیم از قشر مستأجران حمایت های خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما