شناسهٔ خبر: 66881062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی برای مددجویان میبدی

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) یزد، از آغاز اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی برای مددجویان میبدی خبر داد.

صاحب‌خبر -

آغاز اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی برای مددجویان میبدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد شجاعان برای پیگیری و تسهیل اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی برای مددجویان میبدی با دکتر میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و سرهنگ آقایی فرمانده سپاه دیدار کرد.

شجاعان با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان میبد در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و ایجاد اشتغال پایدار و کمک به خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش این شهرستان گفت: تا به حال ۱۸۰ خانواده مددجوی تحت پوشش شهرستان میبد واجد شرایط راه‌اندازی طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد زمینه درآمدزایی و اشتغال شناسایی شده اند.

شجاعان با بیان اینکه طرح نیروگاه‌های خورشیدی با هدف حمایت اقتصادی از خانوار محروم و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و سالم بدون تولید آلاینده‌های محیط زیستی اجرایی شده است گفت: کمیته امداد در فرآیند اجرای این طرح به مددجویان واجد شرایط، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت و پیمانکار اقدام به نصب نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی برای هر خانوار می‌کند.

وی افزود: مددجویان از این نیروگاه‌ها نگهداری می‌کنند و در نهایت برق تولیدی توسط دولت با نرخ بیشتر از افراد عادی، از مددجویان خریداری می‌کند و از محل فروش این برق تولیدی، هم اقساط وام پرداخت پرداخت و هم ماهیانه مبلغ قابل توجهی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

نظر شما