شناسهٔ خبر: 65698533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درآمد دانشگاه باید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تأمین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد: درآمد شهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد محقق شده و بقیه آن باید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تأمین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری برشمرد و گفت: ۱۰ هزار دانشجوی آن در مرکز استان اشتغال به تحصیل دارند و نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰۰ نفری را داشته که نشان از تلاش و کوشش همکاران در آموزش دانشگاه است.

وی با اشاره به تغییرات مدیریت در معاونت پژوهشی و فناوری و آموزشی و مهارتی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال مطابق پیش‌بینی درآمد شهریه‌ای محقق شده و بقیه آن باید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تأمین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: آزمایشگاه بتن که با تلاش معاونت پژوهشی و فناوری افتتاح شد یکی از طرح‌های درآمدزا بوده و پیشرفت و حرکت رو به جلو دانشگاه مدیون حوزه‌های دیگر از جمله معاونت توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و مهارتی، حوزه ریاست و روابط عمومی .. است.

دهقانی اشکذر، حوزه‌های درآمدزا را شامل نیروگاه خورشیدی، پرورش ماهی اشکذر، کشاورزی ابرکوه و... دانست و بیان کرد: با تدبیر باید درآمد شهریه‌ای را افزایش داد. تغییر از نگاه آموزش تنها به آموزش مهارت محور رسالت دانشگاه بوده که باید با همه توان در تحقق آن کوشید و پروژه‌هایی که در شأن دانشگاه است را انجام داد.

نظر شما