شناسهٔ خبر: 66880931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر مشهد:

شهید آیت‌الله رئیسی(ره) خستگی‌ناپذیر و خادم محرومان بود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آیت الله رئیسی(ره) شخصیت خستگی‌ناپذیری بود که عمرش را، چه در زمان تولیت آستان قدس و چه در زمان ریاست جمهوری، برای خدمت به مردم ساکن در مناطق محروم صرف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان، امروز، دوشنبه هفتم خرداد_ حسن موحدیان در آغاز یکصدو پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان، سیدالشهداء خدمت، خادم‌الرضا (ع)، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) و دیگر همراهانش با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی (ره) شخصیت خستگی‌ناپذیری بود که عمرش را چه در زمان تولیت آستان قدس و چه در زمان ریاست‌جمهوری، برای خدمت به مردم ساکن در مناطق محروم صرف کرد، اظهار کرد: سرانجام ایشان در همین مسیر خدمت هم به فوز عظیم شهادت نائل آمد و به دیار حق شتافت.

موحدیان با اشاره به حکم انتصاب شهید آیت‌الله رئیسی (ره) به تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، سید ابراهیم رئیسی (ره) را نشئت‌یافته از دیار پربرکت مشهد و برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان خواندند.

شهید آیت‌الله رئیسی(ره) خستگی‌ناپذیر و خادم محرومان بود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص حضرت آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود، تصریح کرد: این کارگروه، برکات بسیاری ازجمله تأمین زیرساخت‌های بخش زیارت را به‌دنبال داشت؛ شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید به دنبال به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه و ادامه‌دار بودن آن باشند.

موحدیان در ادامه به حماسه حضور میلیونی ملت سرافراز ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت اشاره داشت و اظهار کرد: این حرکت پرشور، برگ زرینی در این ایام بود که تا تاریخ هست، به یادگار خواهد ماند؛ این حضور نشان از عشق و ارادت ملت به نظام و انقلاب اسلامی است؛ نشان قدرشناسی ملت از خادمان مخلص خود است؛ نشان بصیرت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه افزود: جا دارد از اهتمام و تلاش ویژه و شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های مختلف شهرداری هم‌کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم، شهرداری که شهر را برای جشن ولادت امام‌رضا (ع) آماده کرده بود ولی تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها لغو شد.

وی همچنین اشاره‌ای هم به روز آزادسازی خرمشهر داشت و اظهار کرد: سوم خرداد، روزی بود که تکلیف جنگ روشن شد و صدام به اشتباه خود پی برد و اهدافی که داشت محقق نشد.

موحدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بارندگی‌های اخیر پرداخت و گفت: بهار امسال از حیث بارندگی و نزولات آسمان، بهار متفاوتی بود؛ بارش باران چشمگیری را داشتیم که بنا به گزارش‌ها، در چند دهه اخیر سابقه نداشته است.

وی افزود: این باران‌ها، متأسفانه خسارات مالی و جانی هم در پی داشت و تعدادی از شهروندان عزیز مشهدی جان خود را از دست دادند؛ این ضایعه اسفناک را به خانواده شریف این بزرگواران و همچنین عموم شهروندان مشهدی تسلیت عرض می‌کنم و ما را در غم خود شریک بدانند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از نخستین لحظات بارش باران، همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری پای کار بودند و خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال می‌کردند و همچنان در کنار مردم هستیم؛ اعضای شورا نیز حسب وظیفه ذاتی خود در میدان حضور داشتند و فعالیت‌ها را به صورت مستمر رصد می‌نمودند.

موحدیان گفت: امیدواریم با همراهی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد، زندگی شهروندان سیل‌زده سروسامان بگیرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ابعاد این حادثه و تمهیدات و اقدامات قبل و بعد از اتفاقات اخیر، رصد می‌شود، افزود: شورای اسلامی شهر گزارش تکمیلی در این خصوص را به سمع و نظر مردم شریف مشهد خواهد رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: قدردان زحمات شبانه‌روزی ارکان مختلف شهرداری، پاکبانان و آتش‌نشانان و غیره هستیم و شهردار باید جبران خدمات این عزیزان را به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه ایشان مدنظر داشته باشد.

شهید آیت‌الله رئیسی(ره) خستگی‌ناپذیر و خادم محرومان بود

موحدیان در ادامه گفت: از تمام اصحاب رسانه، به ویژه عکاسان و خبرنگاران محترم که در سیل اخیر پای کار بودند و روایتگری و تصویرگری خدمات شهرداری، گروه‌های جهادی، آستان قدس و غیره را برعهده داشتند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: سیل روزهای اخیر تلنگری برای تمام ارکان اجرایی استان، شهرستان و شهر مشهد بود که مدیریت بحران را جدی‌تر بگیرند و تمهیدات لازم را بیاندیشند و انسداد مسیل‌ها نیز با همراهی استانداری هرچه زودتر رفع شود.

نظر شما