شناسهٔ خبر: 66880837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت تیم به مرحله نهایی مسابقه «فتح پرچم» اصفهان راه یافتند

اصفهان-ایرنا - دبیر اجرایی جشنواره ملی «امنیت فضای تبادل اطلاعات» دانشگاه صنعتی اصفهان از راهیابی هفت تیم متخصص به مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقه «فتح پرچم» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقه فتح پرچم(CTF) یکی از رقابت‌های مهارتی در زمینه امنیت فضای مجازی است؛ این مسابقات یک مانور شبیه‌سازی‌ شده در فضای مجازی است که در آن متخصصان فناوری‌ اطلاعات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علی فانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فتح پرچم یکی از بخش‌های رقابتی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات است که توسط دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد باسابقه‌ترین مسابقه فتح پرچم در بین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: نخبگان و متخصصان حوزه امنیت اطلاعات در این رقابت می کوشند تا با حل چالش‌های امنیتی، مهارت و توانایی‌ خود را ارزیابی کنند.

فانیان خاطرنشان کرد: مرحله نخست مسابقه فتح پرچم دانشگاه صنعتی اصفهان، اسفند پارسال با عنوان «مازآپا: نفوذ به سازمان بی‌مبالات» بصورت غیرحضوری و با مشارکت ۲۲۰ گروه از سراسر کشور برگزار شد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: هفت تیم برتر از بین گروه‌های شرکت‌کننده موفق به راهیابی به مرحله نهایی و مسابقه حضوری که ۹ خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، شدند.

فانیان تصریح کرد: گروه‌های راه‌یافته به مرحله دوم و نهایی مسابقه فتح پرچم باید برای بازیابی اطلاعات یک سازمان شبیه‌سازی شده که مورد حمله امنیتی قرار گرفته است، تلاش کنند.

وی، محورهای این مسابقه را نفوذ به برنامه‌های تحت وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری، امنیت شبکه‌های صنعتی(ICS) و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری عنوان کرد و گفت: شکوفایی و رشد استعدادهای جوان در حوزه‌ امنیت فضای تبادل اطلاعات از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

فانیان همچنین با بیان اینکه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با شعار «باهم در زیست بوم امنیت سایبری» از خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد، افزود: مراسم اختتامیه این رویداد، نهم و دهم خرداد امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سطح آگاهی دانشجویان، تیم‌های فناور، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها در زمینه امنیت فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۵ کارگاه تخصصی، رویداد «کسب و کار نوافتا»، مسابقه فتح پرچم (مازآپا) و نمایشگاه از بخش‌های مختلف آن است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی، یکی از مراکز آموزش عالی برتر کشور است.

نظر شما