شناسهٔ خبر: 66880303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی بجنورد روی ریل بهره‌برداری

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی شهرداری مرکز خراسان شمالی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تا پایان خرداماه امسال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی کشمیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ایجاد تصفیه خانه با استانداردهای روز یکی از کمبودها و نواقصی بود که در کشتارگاه صنعتی ایجاد زحمت می کرد.

وی افزود: ایجاد تصفیه خانه استاندارد سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در سه فاز شروع و تاکنون ۲ فاز آن تکمیل شده و فاز سه شامل تکمیل تاسیسات با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاپایان خردادماه امسال به پایان خواهد رسید.

شهردار بجنورد اضافه کرد: با تکمیل این تصفیه خانه می توان ادعا کرد پیشرفته ترین و مدرن ترین تصفیه خانه کشتارگاه که فعالیت های زیست محیطی استانداردی هم دارد در کشتارگاه صنعتی به کار گرفته شده است.

وی گفت: عمر کشتارگاه صنعتی و تاسیسات آن به ۲۰ سال می رسد که از همان ابتدا ایرادهای فراوانی در شبکه تصفیه وجود داشت اما تلاش کردیم با هزینه کرد در مجموعه، تصفیه خانه ای که بتواند حداکثر کارکرد و حداقل معایب را داشته باشد ایجاد کنیم و خوشبختانه فرایند کار رضایت بخش است.

به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی بجنورد تنها کشتارگاه نیمه مدرن خراسان شمالی محسوب می شود که در دهه ۸۰ در زمینی به مساحت ۳۴ هزار و ۴۷۳ متر مربع به بهره برداری رسید .

در استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۱۲ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز، ۷۹ هزار راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شتر و هزار راس اسب وجود دارد که سالانه ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ تن انواع محصول از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر، عسل و تخم مرغ تولید می شود.

به دلیل نبود کشتارگاه صنعتی مناسب سالانه بیش از ۷۰۰ هزار راس دام به صورت خام از استان خارج می شود.

نظر شما