شناسهٔ خبر: 66879949 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در دیدار معاون وزیر علوم با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری البرز مطرح شد؛

طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز اجرا می‌شود

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری البرز از اجرای طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری البرز، سجاد محمد علی نژاد در جلسه‌ای که با حضور رئیس و  مدیران پارک‌ علم و فناوری البرز در دفتر معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف برگزار شد، گفت:  طرح راهبری زنجیره ارزش دارو در پارک‌ علم و فناوری البرز با هدف ایجاد دبیرخانه زنجیره ارزش در حوزه دارو اجرا می شود.

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، تصریح کرد: توسعه فناوری در پارک‌های علم و فناوری موضوع مهمی است و زنجیره ارزشی است که باید با مزیت منطقه‌ای می‌بایست در یک راستا باشد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های پارک علم و فناوری البرز در حوزه مالکیت فکری گفت: حوزه مالکیت فکری برای ما بسیار مهم است و سیاست گذاری توسعه و ترویج مالکیت فکری و نیز برنامه‌های این حوزه از طریق دبیرخانه آن که در پارک علم و فناوری البرز مستقر است دنبال می‌شود.

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، ضمن تشریح برنامه‌های دبیرخانه و وزارت علوم در حوزه مالکیت فکری یادآور شد:  این طرح چندین فاز دارد و در فازه اول طرح که شامل برنامه توانمندسازی کارشناسان مالکیت فکری است کارشناسان و نمایندگان دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری  آموزش می‌بینند و دوره توانمندسازی را طی می کنند،  همچنین در راستای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی، کارشناسان مالکیت فکری نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

موقعیت مناسب پارک علم و فناوری البرز در حوزه دارو

مهدی عباسی ضمن نشان دادن نقشه  زنجیره ارزش پیشنهادی استان‌های کشور  در حوزه دارو که توسط وزارت کشور تایید و تهیه شده بود، گفت: موقعیت مناسب پارک علم و فناوری البرز در حوزه دارو موجب شده تا مسئولان ملی و محلی به این پارک نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری تصریح کرد: بررسی فرصت‌های صنعت سلامت در کشور بسیار اهمیت دارد،  ۵۸۹ شرکت دانش بنیان دارویی در کشور داریم ۲۴شرکت دارویی در پارک‌ علم و فناوری البرز فعالیت دارد و  مرکز هم‌آفرینی دارو نیز  در پارک علم و فناوری البرز فعال خواهد شد.

وی افزود: استان البرز ۴۶۸ شرکت دانش بنیان دارد و از این حیث رتبه ۴کشور را دارد و خوشبختانه استان البرز با داشتن 60 شرکت دارویی دانش بنیان رتبه ۲کشوری را دارد.

در ادامه این جلسه نیز به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت دبیرخانه سیاست‌گذاری توسعه و ترویج مالکیت فکری مستقر در پارک علم و فناوری البرز پرداخته و نیز روند اجرایی برگزاری دوره‌های توانمندسازی و آموزش  اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی  بصورت آفلاین و آنلاین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما