شناسهٔ خبر: 66878952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفای استان مطرح کرد

اجرای ۲۷۱ پروژه آب‌ رسانی در خراسان رضوی از ابتدای دولت سیزدهم

زهرا نیکدل

مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: ۲۷۱ پروژه آب‌ رسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان خراسان‌رضوی با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل منابع محرومیت‌زدایی استانی و ملی اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور، درباره کارنامه دولت سیزدهم در بخش آب و فاضلاب استان با اشاره به اجرای ۲۷۱ پروژه آب‌ رسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: این پروژه‌ها در ۲۰۳ روستا و تعدادی از شهرهای استان با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع محرومیت‌زدایی، استانی و ملی اجرا شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ۴۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، ۲۰۶ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث ۶۵ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ۲۴ باب ایستگاه پمپاژ و حفر، و تجهیز ۲۳۹ حلقه چاه است.

مدیر عامل آبفا استان ادامه داد: در دور اول سفر هیأت دولت به خراسان رضوی، ۹ مصوبه در دو حوزه آب و فاضلاب اختصاص یافت که تمام آنها با موفقیت اجرایی شده است.

امامی گفت: تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار و قوچان، اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم شهر ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ)، تکمیل طرح‌های آب‌ رسانی به شهر تربت حیدریه، عملیات اصلاح خط انتقال آب گناباد و بهسازی تأسیسات شهر گناباد، تکمیل طرح آب‌ رسانی به شهر فریمان، احداث مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی سبزوار، آب‌ رسانی به شهرهای طرقبه، شاندیز و بجستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بوده است. 

وی تشریح کرد: مبلغ مصوب برای اجرای این تعداد پروژه، ۲۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است، همچنین تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سفر هیأت دولت به خراسان رضوی ۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر عامل آبفای استان در ادامه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: در بخش فاضلاب، آبفا برای جذب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی با هدف اجرا، تکمیل طرح‌ها، پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان نیز تلاش کرده است.

امامی افزود: در مدت یاد شده قرارداد سرمایه‌گذاری اجرا، توسعه و تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهرهای نیشابور، تایباد و خواف در قالب بیع متقابل با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ و عملیاتی شده است که در قبال این سرمایه‌گذاری، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای مدت تعیین شده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

وی در همین رابطه گفت: با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین فرآیند تصفیه فاضلاب، امکان تولید روزانه ۱۵ هزار مترمکعب پساب استاندارد در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه فراهم شد که کاربرد صنعتی دارد.

انتهای پیام 

نظر شما