شناسهٔ خبر: 66878904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر حوزه خواهران قزوین:

فعالیت ۶ مرکز حوزه علمیه خواهران در قزوین

فاطمه جهانبخش

مدیر حوزه خواهران استان قزوین با اشاره به برگزاری آزمون سراسری جذب حوزه‌های علمیه در ٣١ تیر ماه گفت: ۶ مرکز آموزشی حوزه علمیه خواهران در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو در نشست خبری که امروز ٧ خرداد ماه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه اظهار کرد: ملت متدین ایران داغدار رئیس جمهور هستند که فقدان ایشان خسران بزرگی بود چراکه به معنای واقعی کلمه ایشان خادم ملت بود و شب و روز برای این معنا تلاش می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: شهادت یک سعادت است ولی نبودن این نیروی ارزشمند انقلاب هم بسیار ناراحت کننده است و ان‌شاءالله رئیس‌جمهور آینده با حضور پرشور مردم مشخص شود و این قطار که برای خدمت به جامعه حرکت می‌کند با سرعت مسیر خود را ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: لازمه حرکت به سوی پیشرفت کشور حضور پرشور در انتخاباتی است که پیش رو داریم، ساز و کار این اقدام به عهده ملت است، زیرا در کشور ما همه امورات با نگاه و اقدام مردم رقم می‌خورد و مردم بهترین حامیان کشورند.

کاظم‌لو با اشاره به پذیرش حوزه علمیه بانوان گفت: پذیرش سالانه حوزه علمیه را پیش‌رو داریم و ۲ مرکز برادران و خواهران برای جذب تعریف شده، حوزه برادران سابقه دیرینه دارد و حوزه خواهران هم پس از انقلاب تأسیس شد و فضای خوبی هم طی این سال‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: در استان قزوین ۶ مرکز در اختیار حوزه خواهران است و خواهران در امر تبلیغ و تربیت تلاش می‌کنند. پذیرش حوزه خواهران بخشی در مقطع سیکل است و سه مدرسه در این مرحله در استان قزوین فعالیت می‌کنند؛ این بخش پذیرش کنکور ندارد و با معدل ١٨  افراد زیر ١٨ سال می‌تواند وارد آن شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: مقطع دیگر جذب دیپلم است و بازه سنی مقداری متفاوت و حداکثر ۴٠ سال است، حافظین قرآن و نهج البلاغه و برندگان المپیاد کشوری و افراد دارای معدل بالای ۱۸ سال در این مرحله معاف از آزمون هستند. مقطع تخصصی آموزش عالی ما در ۲ مدرسه در استان، در قزوین و آبیک فعالیت می‌کند و رشته‌های مشاوره‌ اسلامی، فقه و اصول، تفسیر و قرآن و رشته امامت با گرایش مهدویت ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: خواهران در هرجا که هستند می‌توانند به مدارس ما مراجعه و مشاوره برای تحصیل بگیرند و نیز با مراجعه به سایت www.whc.ir اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند. زیرسازی‌هایی برای برپایی مرکز سطح چهار در قزوین آماده شده است و به محض تأکید شدن اساتید در این سطح امکان برپایی حوزه در سطح چهار وجود دارد.

کاظم‌لو با بیان این نکته که آزمون حوزه علمیه ٣١ تیرماه به صورت سراسری برگزار می‌شود، یادآور شد: جذب‌شدگان آزمون پس از مرحله تحقیق و مصاحبه وارد حوزه خواهند شد، همچنین پیش از کرونا دوره کوتاه مدت معارف اسلامی ۲ ساله برای کسانی که علاقه‌مند به کسب معارف دین هستند را برگزار می‌کردیم که این دوره احیا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما