شناسهٔ خبر: 66877062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فارغ‌التحصیلی هزار و ۷۰ نفر از حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: از سال ۱۳۶۷ که حوزه خواهران تاسیس شده است هزار و ۷۰ نفر به صورت رسمی فارغ التحصیل شده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در نشست خبری گفت: این روز‌ها مردم ایران در غم از دست دادن رئیس جمهوری که به تمام معنا خادم ملت ایران بود سوگوار هستند و اگرچه شهادت یک توفیق الهی است امیدواریم جانشین شایسته‌ای برای ایشان انتخاب شود و لازمه این جانشینی هم حضور مردم در انتخابات است.

وی اظهار کرد: محور تمام حرکت‌ها مردم هستند و همین مردم بهترین حامیان نظامند و در تشییع رئیس جمهور شهید نشان دادند که زنده‌تر از همیشه در صحنه هستند.

 حجت الاسلام کاظم لو  افزود: باتوجه به شروع کار مجلس از امروز امیدواریم نمایندگان به تعهداتی که به مردم داده اند پایبند باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حوزه برادران سابقه دیرینه دارد و حوزه خواهران بعد از انقلاب فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون ۴۸۰ مرکز علمیه در کل کشور و شش حوزه علمیه خواهران در استان قزوین فعال هستند.

کاظم لو بیان کرد: پذیرش حوزه علمیه خواهران یک مقطع در حوزه سیکل است و امسال متولدین سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند در آن شرکت کنند که ورود به آن بدون آزمون انجام می‌پذیرد و دارای خوابگاه است. مقطع دیگر هم دیپلم است که امسال متولدین ۱۳۶۳ و ماقبل می‌توانند با آزمون و مصاحبه وارد شوند البته حافظان قرآن و نهج البلاغه و افرادی که در المپیاد کشوری حائز رتبه باشد یا معدل آنان بالای ۱۸ باشد می‌توانند بدون آزمون وارد شوند.

وی اظهار کرد: مقطع دیگر آموزش عالی است که در دو مدرسه و مرکز مشاوره اسلامی در آبیک و قزوین در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر قرآن، امامت با رویکرد مهدویت که جزو مراکز تخصصی محسوب شده و مدارک آن کارشناسی و در سطح سه کارشناسی ارشد است.

کاظم لو گفت: تاکستان و بوئین زهرا در سطح دو دارای حوزه هستند و آبیک نیز در سه مقطع مدرسه دارد. در شهر قزوین هم در سطح دو و مرکز تخصصی در سطح سه فعالیت‌ها ادامه دارد. افرادی که سطح دو حوزه را دارند می‌توانند وارد مراکز تخصصی شوند. از سال ۱۳۶۷ که حوزه خواهران تاسیس شده است هزار و ۷۰ نفر به صورت رسمی فارغ التحصیل شده اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۸۲ نفر با قبولی در شرایط ورودی موفق به پذیرش در سطح دو شدند.

نظر شما