شناسهٔ خبر: 66878887 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیریت جلوگیری از امحاء سیب زمینی در کشور

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از مدیریت جلوگیری امحاء سیب زمینی در سال زراعی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با حضور در برنامه سلام خبرنگار رسانه ملی درباره مازارد سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان گفت: بهمن ماه سال گذشته، کشاورزان حدود ۶۰۰ هزار تن محصول مازاد سیب زمینی برداشت کردند و شرایط بسیار نامناسبی بود، با کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان فشار زیادی روی کشاورزان و این محصول استراتژیک و راهبردی بود. 
 
ایوب فصاحت با بیان اینکه: امسال که خرید سیب زمینی و بازرا رسانی تقریبا تمام شده، اکنون دیگر کشاورزی نیست که بگوید محصولش یعنی سیب زمینی روی دستش مانده گفت: امسال حدود ۱۴۰ هزار تن سیب زمینی خریداری شد و کار بسیار خوبی که صورت گرفت این بود که تقریباً از طرف ما یک کیلو امحاء نداشتیم. یعنی این محصولی که خریداری شد، بر خلاف سنوات گذشته از امحاء جلوگیری کردیم و نگذاشتیم این محصول از بین برود. 
 
وی در دامه تصریح کرد: ۱۴۰ هزار تن از این محصول در سه تا چهار استان سیب‌زمینی‌خیز خریداری شد که بلافاصله بعد از خرید، شروع بازاررسانی این محصول صورت گرفت. 
 
فصاحت اظهار داشت: تقریباً همزمان با خرید، کار توزیع این محصول نیز اجرایی شد و اکنون کیلوگرمی سیب زمینی روی دست ما وجود ندارد و تمام این ۱۴۰ هزار تن بازار رسانی شده است. 
 
وی یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت این محصول استراتژیک را استمرار تولید عنوان کرد و گفت: تقریباً در تمام طول سال سیب زمینی نو به بازار عرضه می‌شود. 
 
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی همچنین درباره پرداخت سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان گفت: حدود ۵۰ درصد وجوه سیب زمینی کاران تا اکنون پرداخت شده و تا هفت تا ۱۰ روز آینده مابقی وجوه کامل کشاورزان پرداخت می‌شود. 
 
وی همچنین از کاهش هزینه در حمل و نقل بار سیب زمینی کشاورزان خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته ما به کشاورز برای ارسال محصولشان انبار معرفی می‌کردیم که هزینه حمل و نقل و هزینه بارگیری برای کشاورزان در بر داشت و دوباره حمل و نقل از این انبار به جا‌های دیگر انجام می‌شد، ولی اکنون محصول مستقیم از خود انبار تولیدکنندگان که کشاورزان عزیز است خریداری، بازار رسانی و حتی صادر می شود.
 
<div id="video-display-embed-code_11158228"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244943/11158228?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما