شناسهٔ خبر: 66878704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکستان: طالبان همکاری نکند اقدام یکجانبه می‌کنیم

وزیر کشور پاکستان خطاب به طالبان هشدار داد اگر کابل سران «تحریک طالبان» را تحویل ندهد، اسلام‌آباد اقدام یکجانبه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محسن نقوی» وزیر کشور پاکستان در یک کنفرانس خبری در لاهور گفت: ما از حکومت موقت افغانستان می‌خواهیم سران تحریک طالبان پاکستانی(تی‌تی‌پی) از جمله «نور ولی محسود» را بازداشت کرده و به پاکستان تحویل دهد تا روابط دوستانه دو کشور حفظ شود.

وی در این نشست همچنین مدعی شد سران تی‌تی‌پی مستقر در افغانستان و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی متخاصم پشت حمله انتحاری 26 مارس به مهندسان چینی در «بیشام» بودند.

به گفته وزیر کشور پاکستان، این حمله که در آن پنج مهندس چینی و راننده پاکستانی آنها کشته شدند، در افغانستان برنامه‌ریزی شده بود و با کمک گردانندگان و تسهیل‌گران مستقر در پاکستان اجرا شد.

به گزارش «داون نیوز»، نقوی گفت: پاکستان این موضوع را با دولت موقت افغانستان در میان گذاشته و تأکید کرده است آنها باید علیه تروریست‌های فعال در آنجا اقدام کنند، اما تاکنون نتیجه خوبی نگرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم همکاری طالبان، پاکستان چه خواهد کرد، گفت: «دولت تصمیم یکجانبه خواهد گرفت».

حکومت طالبان تاکنون واکنشی به این اظهارات نداشته، اما همواره این اظهارات مقامات پاکستانی را فرار از مسئولیت خود در راستای تأمین امنیت و توجیه ناکامی‌ها دراین‌باره خوانده است.

انتهای پیام/.

نظر شما