شناسهٔ خبر: 66958014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: پاکستان برای بی‌اعتمادی بین کابل و پکن تلاش می‌کند

سخنگوی طالبان اظهار داشت ادعای پاکستان مبنی ارتباط افغانستان با حمله به مهندسان چینی در این کشور تلاش اسلام‌آباد برای ایجاد بی‌اعتمادی بین کابل و پکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره عاملان حمله بر شهروندان چینی در پاکستان، تصریح کرد این مسئله هیچ ارتباطی به افغانستان ندارد و پاکستان باید خود امنیتش را تأمین کند.

سخنگوی طالبان دراین‌باره گفت: هدف قرار دادن اتباع چینی در پاکستان مرتبط با پاکستان است و به افغانستان هیچ ربطی ندارد و گزارشی را که پاکستانی‌ها منتشر کرده‌اند تلاشی است تا بین چین و افغانستان بی‌اعتمادی ایجاد کنند.

مجاهد افزود هیئت حاکمه افغانستان همواره این اتهامات را تکذیب کرده و آن را غیرمنطقی خوانده است.

این در حالی است که پنجشنبه هفته گذشته «محمد خرم آغا» معاون وزارت داخله پاکستان در سفر به کابل با «محمد نبی عمری» معاون وزارت داخله حکومت طالبان درباره حمله 26 مارس به مهندسان چینی در منطقه «بشام» گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت داخله طالبان، عمری در این دیدار تصریح کرد: ما به سیاست شر باور نداریم. نیت و اقدام ما برای ارتقای صلح در منطقه است و این اقدام را به نفع خود و همه می‌دانیم. «حادثه تروریستی بشام» حادثه بدی بود، اما همه ما باید در قبال امنیت مناطق خود مسئول باشیم و به جای منحرف کردن مسائل، همکاری واقعی را تسهیل کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی متعهد است به دیگران اجازه سوء استفاده از خاک افغانستان را ندهد و از دیگران هم همین انتظار را دارد.

انتهای پیام/.

نظر شما