شناسهٔ خبر: 66962563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکستان: طالبان یافته‌های ما از حادثه «بشام» را بررسی می‌کند

دولت پاکستان اعلام کرد حکومت طالبان پذیرفته تا یافته‌های تحقیقات این کشور درباره حمله به مهندسان چینی در «بشام» را بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای نوشت گفتگوی «محمد خرم آغا» معاون وزیر داخله این کشور با «محمد نبی عمری» معاون وزارت داخله حکومت طالبان بر حمله 26 مارس به مهندسان چینی در منطقه «بشام» متمرکز بود.

بیانیه می‌افزاید، طرف پاکستانی در این دیدار یافته‌های اسلام‌آباد را در مورد حمله بشام به اشتراک گذاشت و خواستار کمک افغانستان برای دستگیری عاملان این حمله شد.

بر اساس این بیانیه طرف افغان با بررسی یافته‌های این تحقیقات موافقت کرد و عزم خود را برای همکاری با طرف پاکستانی برای رساندن این تحقیقات به نتیجه منطقی خود ابراز نمود.

در ادامه بیانیه آمده است: دو طرف توافق کردند برای مقابله با تهدید ناشی از تروریسم برای کشورهای منطقه و رسیدگی به نگرانی‌های مطرح شده از سوی پاکستان متعهد باشند.

این در حالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان تصریح می‌کند: هدف قرار دادن اتباع چینی در پاکستان مرتبط با پاکستان است و به افغانستان هیچ ربطی ندارد؛ گزارشی را که پاکستانی‌ها منتشر کرده‌اند تلاشی است تا بین چین و افغانستان بی‌اعتمادی ایجاد کنند.

انتهای پیام/.

نظر شما