شناسهٔ خبر: 66878379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

تحویل و تکمیل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم دنبال شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم علاوه بر اجرای پروژه‌های مسکن تعریف شده در دولت، ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل داد و تکمیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ در آئین بهره‌برداری از ۶۴۷۵ واحد مسکن مهر باقی‌مانده در شهر جدید مهستان، اظهار کرد: کار بزرگی در راستای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در استان البرز رقم خورد.

وی افزود: هنوز لحظه به لحظه حضور در کنار رئیس‌جمهور شهید را فراموش نکرده‌ایم، جلسات متعددی در این حوزه برگزار شد، روزانه به صورت مستمر پیگیر امور بودند و به‌طور قطع می‌توان گفت نتیجه‌ای که امروز شاهد آن هستیم توسط رئیس‌جمهور رقم خورد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسید، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ هزار واحد مسکن مهر تنها در شهر جدید مهستان باقی مانده است که با صرف اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در حال تکمیل بوده و بخشی از آن به نتیجه رسیده است.

بذرپاش تاکید کرد: تمام ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده که به دولت سیزدهم رسید، نیازمند صرف اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: روند افتتاح این پروژه‌ها کند نخواهند شد و همین مسیر ادامه پیدا می‌کند، در حالی که رئیس‌جمهور شهید می‌توانست بگوید که پروژه برای گذشته بوده است و به ما ربطی ندارد، همان‌طور که گذشتگان گفتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز باقی مانده و کل عملیات مسکن ملی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار عبور کرده است.

بذرپاش عنوان کرد: بیان این آمار راحت است اما کسانی که ساخت‌وساز انجام داده‌اند می‌دانند کار دشواری است و به چه منابعی نیاز دارد. می‌توانستیم بگوییم پول نداریم، اما رویکرد مومنانه این است که وارد مسائل شویم و در حوزه مسکن نقش ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: احداث مسکن و ساخت‌وساز از رشد منفی ۱۳.۵ به رشد مثبت ۴ درصد رسیده است، همچنین رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده زده شد. سال گذشته نیز بیش از ۹۲ هزار پروانه صادر شد و بخش‌های دیگر تولید مسکن نیز معطل نمانده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کاستی‌ها و ضعف‌هایی که وجود دارد را منکر نیستیم، اما با پیگیری‌های شخص رئیس‌جمهور شهید این مسیر روشن و به سمت پیشرفت بوده است.

بذرپاش ادامه داد: ۱۰۰ هزار هکتار در سطح کشور برای مسکن ملی تخصیص یافته است و امروز این هزار هکتار را در اشتهارد داشتیم، برنامه داریم تا تابستان این عدد به ۱۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با تاکید بر اینکه روند اجرای پروژه‌های مسکن به صورت برخط بررسی و نظارت انجام شده است، اظهار کرد: آمار بیکاری طی ۱۰ سال اخیر به پایین‌ترین سطح رسید که به‌واسطه ایجاد کارگاه‌های عمرانی در کشور رقم خورده است و امیدواریم با سرعت بیشتری این مسیر ادامه پیدا کند.

نظر شما