شناسهٔ خبر: 66876947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۰ روستای استان زنجان در تنش آبی قرار دارد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:‌ ۳۵۰ روستای استان در تنش آبی هستند که رفع این مشکل ۱۷۱ روستا در برنامه امسال شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

صاحب‌خبر -

علی محمد نادرخانی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه ذیحساب شرکت آب و فاضلاب استان افزود:‌ آبرسانی مسوولیت خطیر و تعطیلی ناپذیر شرکت آبفاست که با تلاش شبانه روزی این مجموعه بدون وقفه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود بارندگی های مناسبی که طی روزهای گذشته از فصل بهار داشتیم اما همچنان این میزان نسبت به میانگین بارش های سال قبل و بلند مدت با کاهش مواجه است.

نادرخانی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه و برنامه ریزی لازم برای رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی،‌ اظهار داشت: هم اکنون از ۲۰ شهر استان زنجان، هشت شهر با مشکل کمبود آب مواجه هستند که برای حل این مسله برنامه‌های کوتاه‌ مدت و میان‌ مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از تنش و تامین آب شرب شهر زنجان ۲۵ حلقه چاه عمیق حفر و برنامه های بلند مدتی نیز در این بخش به منظور جلوگیری از برداشت های بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی تدوین شده است.

نادرخانی تصریح کرد: با توجه به مصوبات مجلس، قوانین تحول آفرینی برای تامین منابع مالی و زیرساخت ها به ویژه در زمینه آبرسانی تصویب شده است که این امر کمک شایانی به تحقق عنوان سال نیز خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز با اشاره به اهمیت ماموریت های شرکت آبفا گفت: در همین راستا موضوع آب اولویت نخست امور اقتصادی و دارایی استان است.

محمدرضا نادری با تاکید بر اینکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نگرانی های موجود در امر آبرسانی را درک می‌کند، افزود: این اداره برای تحقق ماموریت های شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از هیچ مساعدتی دریغ نخواهد کرد.

در این مراسم " ناصر بیگدلی" به عنوان ذیحساب جدید شرکت آب و فاضلاب استان زنجان معرفی و از خدمات "محمدعلی شهرآبادی" ذیحساب قبلی این شرکت قدردانی شد.

نظر شما