شناسهٔ خبر: 66876257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آغاز مسابقات مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در مشهد

مسابقات مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش برادران صبح امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مسابقات در رشته های حفظ ۳ جزء و ۵ جزء، رشته های دعاخوانی و مداحی و سخنوری، رشته های حفظ ۱۰ و ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم، رشته های تحقیق و ترتیل و... از جمله برنامه های روز نخست مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت است.

مرحله نهایی بخش آوایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دو قسمت برادران و خواهران به ترتیب در تاریخ های ۶ تا ۹ خرداد و ۱۳ تا ۱۶ خرداد در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

مقرر بود مرحله نهایی بخش آوایی خواهران در تاریخ ۲ تا ۵ خرداد برگزار شود که با توجه به شهادت خادم الرضا (ع) شهید آیت الله دکتر رئیسی و همراهان شهید ایشان و محدودیت‌های ایجاد در برگزاری این برنامه تصمیم بر آن شد که این بخش در تاریخ ۱۳ تا ۱۶خرداد برگزار شود.

در این مرحله بالغ بر ۳۳۶ نفر در گروه برادران و ۲۸۵ نفر در گروه خواهران در ۱۱ رشته شامل: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

اختتامیه بخش آوایی برادران در صبح روز چهارشنبه مورخ ۹ خرداد و اختتامیه بخش آوایی خواهران صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۶ خرداد ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

همچنین آیین اختتامیه سایر بخشها و رشته‌های این جشنواره در روز جمعه مورخ ۱۱ خرداد ماه با حضور برگزیدگان ۵ بخش ادبی، پژوهشی، فناوری، هنری و معارفی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

نظر شما