شناسهٔ خبر: 66875752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازتاب مراسم بزرگداشت آیت الله رئیسی در مطبوعات پاکستان

جراید برجسته پاکستان همچنان اخبار مربوط به شهادت رئیس جمهور فقید ایران و همراهان ایشان را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

 بازتاب مراسم بزرگداشت آیت الله رئیسی در مطبوعات پاکستان 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، مراسم بزرگداشت و ترحیم شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در حوزه علمیه «عروۃ الوثقی» شهر لاهور پاکستان به صورت گسترده در روزنامه‌های این کشور بازتاب یافت.

بسیاری از جراید برجسته پاکستانی از جمله روزنامه‌های «اوصاف»، «نئی بات»، «اکسپرس»، «دیلی پاکستان» و ده‌ها منبع خبری نوشتاری پاکستان همچنان اخبار مربوط به شهادت رئیس جمهور فقید ایران به ویژه مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی که با حضور جمع کثیری از رهبران برجسته اهل سنت و شیعه پاکستان به میزبانی حوزه علمیه «عروۃ الوثقی» شهر لاهور برگزار شد، در بسیاری از روزنامه‌های برجسته پاکستانی منتشر شد.

روزنامه‌های پاکستان با بازتاب این خبر نوشتند: تعداد زیادی از رهبران برجسته اهل سنت پاکستان در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور فقید ایران در لاهور شرکت و با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کردند.

گفتنی است حجت الاسلام «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه عروۃ الوثقی در سخنانی در این مراسم بر ضرورت توجه جهان اسلام به اندیشه‌های شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای حل چالش‌های پیش روی امت اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: کشور‌های اسلامی باید با قدرت مسیر دیپلماسی وحدت اسلامی و مقابله با زیاده خواهی قدرت‌های استکباری در جهان را که آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی می‌کرد، ادامه دهند.

این روحانی برجسته پاکستانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور فقید ایران به این کشور اظهار داشت: دیدار صمیمانه با شهید آیت الله رئیسی همیشه در قلب و ذهن مردم پاکستان باقی خواهد ماند.

سید جواد نقوی و سایر سخنرانان اهل سنت و شیعه پاکستان در این مراسم بزرگداشت همچنین به تبیین نقش شهید آیت الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و بلند کردن صدای آنها در مجامع بین المللی پرداختند و از این بزرگمردان به عنوان رهبران امت اسلامی یاد کردند.

نظر شما