شناسهٔ خبر: 66875050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست تل‌آویو از اسپانیا برای توقف خدمات کنسولی به فلسطینیان

تل‌آویو درپی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سه کشور اروپایی، امروز به اسپانیا گفت که در قدس اشغالی نباید به فلسطینیان خدمات کنسولی ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که به کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی گفته است به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط مادرید، از اول ژوئن ارائه خدمات کنسولی به فلسطینی‌ها را متوقف کند.

براساس گزارش النشره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی فقط مجاز به ارائه خدمات کنسولی به ساکنان منطقه صهیونیست نشین قدس اشغالی است و مجاز به ارائه خدمات یا انجام فعالیت کنسولی برای فلسطنیان در سرزمین‌های تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

نروژ، ایرلند و اسپانیا روز چهارشنبه ۲۲ مه (دوم خرداد) از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر دادند. رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام سفرایش در دوبلین و اسلو را فراخواند و اسپانیا را تهدید کرد. 

دو کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یعنی اسلوونی و مالت نیز در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که ممکن است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و ادعا کرده‌اند که برقراری صلح در منطقه حیاتی است.

دو کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یعنی اسلوونی و مالت نیز در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که ممکن است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و ادعا کرده‌اند که برقراری صلح در منطقه حیاتی است. از سویی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از به رسمیت شناختن کشور خود توسط این سه کشور استقبال کرد و از دیگر کشورها خواست که به این روند بپیوندند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما